عواقب تحریم‌ های بیشتر علیه کره شمالی

کدخبر: ۱۸۲۳۹۰
معاون وزیر امور خارجه روسیه معتقد است مکانیزم تحریم‌های جدید علیه کره شمالی این کشور را خسته می‌کند و عواقب شدیدتری به دنبال دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ «ایگور مورگولف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در اظهاراتی اعلام کرد مکانیزم تحریم های جدید علیه کره شمالی این کشور را خسته کرده است؛ بنابراین باید منتظر واکنش های شدیدتر پیونگ یانگ بود.

مورگولف گفت: تحریم های جدید علیه کره شمالی واکنش های شدیدتر پیونگ یانگ را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: هم اکنون، آمریکا خواستار تحریم های جدید و شدیدتر علیه کره شمالی است. اما این مسیری است که پایانی ندارد. ما در این حلقه شریرانه تحریم ها که پاسخ محکم پیونگ یانگ را به دنبال دارد، قدم برمی‌داریم. اما این رویه قفط شرایط را بدتر خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه در پایان گفت: باید درک کنیم مکانیسم تحریم ها عملا برای کره شمالی خسته کننده شده است.

روز سه شنبه نیز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد فشار بر کره شمالی از طریق اعمال تحریم های جدید، این کشور را وادار به متوقف کردن توسعه برنامه های موشکی و هسته ای نمی کند؛ چراکه پیونگ یانگ برنامه های هسته ای و موشکی خود را به عنوان یک مسئله امنیتی مورد توجه قرار داده است.

وی همچنین امروز چهارشنبه در دیدار با «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد اعمال تحریم های بیشتر و شدیدتر علیه کره شمالی، بحران شبه جزیره کره را حل نخواهد کرد. حل این بحران صرفا با ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک میسر است.

کره شمالی روز یکشنبه ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داد که واکنش های جهانی را به دنبال داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید