لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس ایران در آستانه تاریخ‌سازی

کدخبر: ۱۸۲۸۰۳
پرسپولیس امشب درحالی میهمان الاهلی عربستان است که دیدار رفت دو تیم با تساوی دو بر دو به پایان رسیده است.
پرسپولیس ایران در آستانه تاریخ‌سازی

تیم فوتبال پرسپولیس در جریان دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، از ساعت ١٩:٤٥ در ابوظبی میهمان الاهلی عربستان خواهد بود. البته با توجه به نتیجه دیدار رفت دوتیم که با میزبانی پرسپولیس در مسقط و با تساوی دو بر دو به پایان رسید، نماینده ایران در این مرحله شانس زیادی را برای صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا برای خود متصور است.

برانکو که در دیدار رفت نشان داد از نظر بازی‌خوانی چه هنری دارد به دنبال این است از دقایق ابتدایی با باز کردن دروازه حریف فشار را از روی تیم خود خارج کند. او که تیمش در دیدار رفت دو بر صفر از حریف عقب بود، با سه تعویض به موقع و آوردن گادوین منشا، کمال کامیابی نیا و البته خرید عراقی جدیدش یعنی بشار رسن، به کلی روند بازی را تغییر داد تا تیمش دو گل خورده را جبران کرده تا بازی برگشت امیدوار شوند.

شاگردان برانکو در حالی به مصاف حریف عربستانی می‌روند که در آخرین دیدار خود در لیگ برتر، برابر گسترش فولاد تبریز با سه گل فرشاد احمدزاده، علی علیپور و مهدی طارمی به پیروزی رسیدند تا دوباره به صدر جدول برگردند از این رو آنها با روحیه ای مضاعف پای به زمین مسابقه خواهند گذاشت. البته طبق اخبار دریافتی از امارات، سید جلال حسینی که با مصدومیت جزئی روبه رو است، نمی تواند تیم را همراهی کند. 

پرسپولیس اگر امشب برابر الاهلی عربستان به پیروزی برسد، برای نخستین بار توانسته در لیگ قهرمانان آسیا به جمع چهار تیم برتر آسیا صعود کند. از همین‌رو چشم همه فوتبال ایران سه شنبه شب به ابوظبی دوخته می‌شود تا بلکه نماینده ایران بتواند تاریخ سازی کند. 

الاهلی و پرسپولیس رکورددار

تیم های ایرانی و عربستانی تاکنون ۱۰۷ بار در آسیا با همدیگر بازی کرده اند و دیدار امشب پرسپولیس با الاهلی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، یکصد و هشتمین مسابقه است. از این تعداد تقابل، ۴۱ برد برای تیم های عربستانی به دست آمده است. سهم تیم های ایرانی از این تقابل ها ۴۴ برد بوده است و ۲۲ بازی هم با نتیجه تساوی تمام شده است.

در میان تیم های عربستانی، الاهلی با ۳۵ تقابل با تیم های ایرانی رکورددار است. در سوی دیگر هم پرسپولیس بیشترین تقابل را با تیم های عربستانی داشته است. پرسپولیس در مجموع ۲۴ بار با تیم های سعودی بازی کرده است که هفت پیروزی و ۹ تساوی به دست آورده و در هشت مسابقه هم بازنده بوده است.پرسپولیس توانسته ۲۸ بار دروازه تیم های عربستانی را باز کند و ۲۱ گل هم دریافت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید