چین هم کره شمالی هیدروژنی را تحمل نکرد / تصویب تحریم های جدید در شورای امنیت با اجماع اعضا

کدخبر: ۱۸۲۸۶۴
ایرنا نوشت: اعضای شورای امنیت پس از بحث و بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی، به اتفاق آرا به افزایش تحریم ها علیه این کشور رای مثبت دادند.
چین هم کره شمالی هیدروژنی را تحمل نکرد / تصویب تحریم های جدید در شورای امنیت با اجماع اعضا

به دنبال رای شورای امنیت سازمان ملل متحد به قطعنامه تحریم ها، نماینده روسیه خواستار گفت وگو و دیپلماسی با کره شمالی شد و هشدار داد که بی توجهی به این موضوع، اجماع شورای امنیت را به خطر می اندازد.

وی تصریح کرد: از این قطعنامه اعلام پشتیبانی کردیم اما تاکید داریم که باید این قطعنامه به وضعیت انسانی و وضعیت شهروندان کره شمالی توجه کند. روسیه بر این باور است که راه حل تغییر وضعیت شبه جزیره کره، نیازمند دیپلماسی و کاستن مرحله ای از تنش ها خواهد بود.

'متیو ریکرافت' نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز گفت: تا زمانی که رژیم کره شمالی به جای دو رویی، دیپلماسی را انتخاب نکند، این فشار ها افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه این قطعنامه بخش های گاز و نساجی کره شمالی را هدف قرار می دهد، تصریح کرد: تحریم های بسیار سنگین تری از همه تحریم های قرن 21 علیه کره شمالی اعمال شده است که از واردات نفت و بنزین به کره شمالی جلوگیری می کند و مانع از صادرات منسوجات این کشور می شود.

نماینده انگلیس افزود: علاوه بر این، از کار آن دسته از کارگران کره شمالی که حاصل در آمد های خود را به کشورشان می فرستند در سایر کشورها جلوگیری می شود.

ریکرافت اظهار امیدواری کرد این تحریم ها انگیزه ای برای کره شمالی ایجاد کند تا با تغییر رویه خود، برای نشستن بر سر میز مذاکره آماده شود.

'اولوف اسکوگ'، نماینده سوئد نیز سیاست های کره شمالی را تهدیدی برای صلح جهانی دانست و گفت: اتحاد شورای امنیت برای رویارویی با این بزرگترین تهدید جهانی مهم بود. همه اعضای سازمان ملل وظیفه دارند که برای اجرای تحریم ها بکوشند.

وی تاکید کرد راه حل این بحران، سیاسی بوده و باید در کنار تحریم ها، دیپلماسی فعال در پیش گرفته شود.

نماینده ایتالیا در سازمان ملل نیز با اعلام حمایت خود از این قطعنامه، زمان اعلام آن را بسیار مهم و حساس دانست و رای همه 15 عضو شورای امنیت به آن را ستود.

وی در عین حال از تاثیر تحریم ها بر مردم کره شمالی ابراز نگرانی و تاکید کرد که باید از پیامدهای منفی تحریم ها بر مردم کره شمالی جلوگیری کرد.

همچنین 'فرانسیسکو دلاتر'، نماینده فرانسه در سازمان گفت: سیاست های کره شمالی به یک تهدید جهانی و خطر فوری تبدیل شده است.

نماینده ژاپن در سازمان ملل هم با خطرناک نامیدن سیاست های کره شمالی گفت: این تحریم ها پاسخی به سیاست های تحریک آمیز کره شمالی بود.

وی دیپلماسی را راه حل مساله کره شمالی دانست ولی گفت که کره شمالی باید ابتدا رفتار خود را تغییر دهد.

نماینده کره جنوبی هم در پایان نشست شورای امنیت از این قطعنامه استقبال کرد و گفت: بطور ویژه از چین و روسیه به خاطر رای مثبت به آن ممنون هستیم. این قطعنامه کره شمالی را از دو منبع مهم درآمد یعنی فروش منسوجات و در آمد نیروی کارگری آن در خارج محروم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید