نوه گاندی برای رهبر میانمار نامه نوشت

کدخبر: ۱۸۲۹۲۳
نوه ماهاتما گاندی، رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها برای رهبر دموکراسی خواه میانمار نامه نوشت و به وی تاکید کرد تا از قدرتش برای توقف حملات علیه مسلمانان روهینجایی در راخین استفاده کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تایمز، "الا گاندی"، نوه ماهاتما گاندی، رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها در این نامه آورده است: ما به آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه میانمار تاکید داریم تا از قدرت و نفوذش برای تضمین توقف حملات علیه مسلمانان روهینجایی در میانمار استفاده کند تا دیگر شاهد این رفتار غیرانسانی نباشیم.

وی نوشت: بر این باورم که رهبر دموکراسی خواه میانمار و برنده جایزه صلح نوبل از نفوذ خودش برای پایان دادن به این رفتار خصمانه علیه مسلمانان بهره ببرد.

آنگ سان سوچی همچنین برنده جایزه بین‌المللی ماهاتما گاندی برای سازش و صلح در سال ۲۰۰۹ است و این جایزه زمانی به وی تعلق گرفت که در حصر خانگی بود.

"دزموند توتو"، فعال سابق ضد آپارتاید و اسقف بازنشسته نیز اخیرا برای آنگ سان سوچی نامه‌ای نوشته و در آن به وی تاکید کرده بود تا مانع از رفتار نادرست با مسلمانان روهینجایی در راخین شود و در این باره مداخله کند.

روهینجایی‌ها که از سوی سازمان ملل مردمی هستند که بیش از سایر قومیت‌ها تحت پیگرد قرار دارند، به دلیل اقدامات ارتش میانمار در راخین و رفتار بد دولت میانمار به بنگلادش گریخته‌اند.

سازمان ملل گزارشی از تجاوزهای گروهی، کشتار گسترده و شکنجه مسلمانان روهینجایی توسط نیروهای دولتی میانمار منتشر کرده است.

خشونت‌ها در راخین زمانی آغاز شد که گروهی از شبه نظامیان روهینجایی به پست‌های مرزی و یک اردوگاه نظامی در این منطقه حمله کرده و ارتش هم دست به اقدام متقابل زد.

از ۲۵ اوت سال جاری میلادی، بیش از ۳۰۰ هزار تن از این مسلمانان به بنگلادش فرار کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید