آیفون جدید کاربران را راضی می‌کند؟

کدخبر: ۱۸۲۹۷۳
نمودار فروش اپل نشان‌دهنده اوضاع نابسامان این شرکت در ماه‌های اخیر است. با نگاهی اجمالی به این نمودار می‌توان فهمید که رشد درآمد اپل متوقف‌ شده است.
آیفون جدید کاربران را راضی می‌کند؟

اپل این روزها اوضاع خوبی ندارد. موضوعی که امروز شرکت بزرگ اپل با آن درگیر است، مربوط به توقف رشد درآمدش می شود که همچنان طرفداران و مسئولان اپل آن را تکذیب می‌کنند؛ ولی آمار و ارقام گویای موضوع دیگری است.

خبرگزاری «بیزینس اینسایدر» به‌ تازگی نموداری از رشد درآمد اپل از سال ۲۰۱۰ تا به امروز منتشر کرده است که بر اساس آمار و احتمال رشد درآمد در سال‌های آینده تا سال ۲۰۱۹ را هم پیش‌بینی می کند.

رشد درآمد اپل 

در سال‌های گذشته محصولاتی نظیر آیفون، آیپد و مک بار اصلی رشد درآمد اپل را بر دوش می کشیدند و محصولات دیگر نظیر اپل واچ نقش چندانی در این نمودار نداشته اند. از طرفی سرویس‌های گوگل مانند آی تیونز و اپلیکیشن ها بخش بسیار کمی در نمودار را به خود اختصاص داده و نقش زیادی در رشد درآمد نداشته‌اند.

حالا پس از تأخیر طولانی، امروز قرار است آیفون ۸ رونمایی شود که می‌تواند سودهی کوتاه‌مدتی برای اپل داشته باشد که این سوددهی قابل‌اطمینان نیست و کارشناسان آن را سود کاذب عنوان کرده اند. در واقع اگر سود فروش اپل فقط به آیفون متکی باشد، بدون شک سود حاصل از فروش آیفون ۸ مقطعی خواهد بود.

«رابرت چیرا» تحلیل‌گر Guggenheim Securities با اشاره به شکست اپل در برابر شرکت‌های بزرگی مانند فیس‌بوک و گوگل عنوان کرد: «شرکت‌هایی نظیر فیس‌بوک و گوگل خدمات خود را به‌ صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند و پولی از آن‌ها دریافت نمی‌کنند؛ این در حالی است که بسیاری از خدمات اپل پولی بوده و فقط مختص کاربران اپل است. اپل باید واقعیت افزوده خود را ارتقا دهد تا از این طریق بتواند خدمات بهتری به مخاطبان ارائه کند».

حال، سؤال بزرگی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا آیفون X کاربران را راضی می‌کند؟ صفحه‌نمایش OLED، شارژ بی‌سیم و قسمت ۱۰۰۰ دلار برای یک آیفون.

قابلیت‌های جدیدی که به آیفون ۸ اضافه‌ شده قابل‌تحسین است؛ صفحه‌نمایش OLED، شارژ بی‌سیم سیستم تشخیص چهره ولی شاید بهتر است بگوییم اپل مجبور بود که آیفون ۸ را ارتقا دهد، چون مدت‌ها است که اندرویدی ها این ویژگی‌ها را استفاده می‌کنند و اگر آیفون ۸ از این قابلیت‌ها بهره نمی برد، دیگر دلیلی نداشت کاربران پول زیادی بابت آیفون ۸ پرداخت کنند!

از سوی دیگر شاهد پیشرفت زیادی در صفحه‌ نمایش آیفون ۸ هستیم؛ صفحه‌نمایش روشن‌تر با فنّاوری بهتر بدون شک نظر کاربران را جلب می‌کند. سیستم‌ عامل آی او اس ۱۱ از ARKit پشتیبانی می‌کند و این قابلیت قرار است به آیپدهای اپل هم اضافه شود.

فشار زیادی بر دوش آیفون ۸ سنگینی می کند؛ به نحوی که اگر آیفون نتواند مشتریان و طرفداران اپل را راضی کند بدون شک شکست بزرگی در انتظار این کمپانی خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید