اعزام یک نماینده زن مجلس به میانمار

کدخبر: ۱۸۳۰۷۵
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده این کمیسیون به‌منظور بررسی ابعاد فجایع انسانی اخیر میانمار از تهیه گزارش جمع‌بندی مجلس در ۱۴ بند خبر داد و در عین حال تاکید کرد که کمیسیون امنیت تصمیم گرفته هاجر چنارانی تنها نماینده زن عضو این کمیسیون را به‌همراه هیاتی به سرپرستی معاونت آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه به منطقه اعزام کند.

به گزارش ایلنا، هادی شوشتری  با اشاره به برگزاری نشست فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: نشست فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور معاونت آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه و تعدادی از مدیران کل ستادی این وزارتخانه به‌منظور بررسی ابعاد مختلف فجایع انسانی اخیر در میانمار برگزار شد.

 وی افزود: در ادامه پس از ارائه گزارش صورت‌مسئله و تشریح وقایع و فجایع انسانی که در میانمار و علیه مسلمانان این کشور صورت گرفته است، جمع‌بندی مدونی در ۱۴ بند ازسوی کمیسیون امنیت صورت گرفت و ارائه شد.

نماینده مردم قوچان در مجلس همچنین از اعزام هیاتی از کشورمان به میانمار خبر داد و گفت:‌ قرار است هیاتی به سرپرستی معاونت آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه به منطقه اعزام شود و این درحالی است که مقرر شد یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز این هیات اعزامی را همراهی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فجایع انسانی در میانمار از تصمیم این کمیسیون برای اعزام یکی از نمایندگان زن مجلس به میانمار سخن گفت و یادآور شد: باتوجه به این‌که تعداد زیادی از آوارگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، مقرر شد یکی از زنان نماینده به همراه این هیات به میانمار بروند که بر این اساس خانم هاجر چنارانی نماینده زن عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این هیات را همراهی می‌کند

گفتنی است، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز به حضور سفیر ایران در تایلند در میانمار اشاره کرد و گفته است: سفیر ایران در تایلند با حضور در میانمار نگرانی جدی جمهوری اسلامی را در جلسه‌ای با دولت میانمار را اعلام و بر ضرورت توقف روند برخورد با مسلمانان تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به سفری که قرار است مسئولان وزارت امور خارجه به میانمار داشته باشند تا اقلام اهدایی را به دست مسلمانان مظلوم روهینگیا برسانند، اظهار داشت: هاجر چنارانی نیز به عنوان نماینده کمیسیون امنیت ملی مجلس با این هیأت همراه می شود تا در ارتباط با زنان آواره که در جمع چند ۱۰ هزار نفری آوارگان هستند، اقداماتی را انجام دهد. همچنین قرار است با نظر رییس مجلس هیاتی از نمایندگان برای بررسی اوضاع به میانمار اعزام شوند.

بروجردی ادامه داد: بعد از آغاز کار مجلس شورای اسلامی در فصل جدید نیز شرایطی فراهم می‌شود تا نمایندگان به صورت داوطلبانه و به صورت نمادین حقوق یک یا چند روز خود را به مسلمانان میانمار اختصاص دهند همچنین با صلیب سرخ جهانی و هلال احمر صحبت می شود تا کمک های بیشتری به آوارگان صورت گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید