4 شرط بارزانی برای توقف همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق

کدخبر: ۱۸۳۵۸۴
یک فعال رسانه ای عراقی از چهار شرط مسعود بارزانی رئیس اقلیم اقلیم کردستان عراق برای توقف همه پرسی در این اقلیم خبر داد.
4 شرط بارزانی برای توقف همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق

به گزارش جام جم محمد علی الحکیم مدیر خبرگزاری النخیل عراق  گفت: طبق اخباری که دریافت کرده ایم یکی از شروط آقای بارزانی برای توقف همه پرسی اقلیم کردستان این است که وی دو دوره متوالی یعنی به مدت 8 سال رئیس جمهور عراق شود.

وی افزود: شرط دیگر بارزانی دریافت 14 میلیارد دلار از دولت مرکزی عراق برای تسویه بخشی از بدهی خارجی 32 میلیارد دلاری اقلیم کردستان است.

این فعال رسانه ای عراقی یاد آور شد: شرط سوم او هم بازگشت هوشیار زیباری وزیر خارجه برکنار شده عراق به پست قبلی اش است.

وی گفت: شرط چهارم هم این است مناطقی مانند کرکوک و تلعفر که پیشمرگه های کرد از داعش باز پس گرفته اندبه دولت مرکزی عراق بازگردانده نشود.

آقای حکیم با اشاره به حکم دادگاه عالی عراق برای توقف فعال رسانه ای عراقی و نیز رای منفی پارلمان این کشور به همه پرسی اظهار داشت:یکی از اهداف آقای بارزانی از مطرح کردن موضوع همه پرسی مشروعیت سازی برای خودش می باشد چرا که 2.5 سال است وی غیر قانونی بر اقلیم کردستان حکومت می کند و نه پارلمان عراق و نه پارلمان کردستان ریاست او بر اقلیم را تمدید نکرده اند.

وی افزود:همه پرسی اقلیم کردستان نه تنها با مخالفت نهادهای قانونی و ملت عراق بلکه با مخالفت سازمان ملل،قدرتهای جهانی و همسایگان عراق مانند ترکیه و ایران مواجه شده است و لذا تشکیل کشور کردستان نمی تواند محقق شود.

مدیر خبرگزاری النخیل عراق متذکر شد: تنها رژیم صهیونیستی از تشکیل کشور کردستان حمایت می کند تا بتواند کشور اسلامی عراق را تجزیه و به اختلافات قومی و طایفه ای دامن بزند ولی با درایت مردم و مسئولان عراقی و حمایت مجامع بین المللی و دوستان عراق این رویا رنگ واقعیت به خود نخواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید