مسعود بارزانی : راهی غیر از استقلال باقی نمانده است!

کدخبر: ۱۸۳۶۴۸
رئیس اقلیم کردستان عراق برای اعلام تصمیم نهایی کردها در زمینه همه‌پرسی استقلال شرط گذاشت و گفت: تاکنون جایگزین‌های مطرح شده پاسخگوی درخواست ما برای استقلال نبوده است.
مسعود بارزانی : راهی غیر از استقلال باقی نمانده است!

به گزارش شبکه سومریه نیوز، مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق در حاشیه دیدارش با مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در اربیل تاکید کرد، هیچ راهی جز استقلال باقی نمانده است. درخواست‌ها برای تعویق برگزاری همه‌پرسی استقلال به منظور مذاکره با بغداد بدون ضمانت‌های بین‌المللی در خصوص استقلال باعث نمی‌شود ما همه‌پرسی را به تعویق بیندازیم.

وی افزود: اگر دولت عراق با مذاکره با هدف استقلال کردستان طبق یک جدول زمانی مشخص و وجود تضمین‌های بین‌المللی در این زمینه موافقت کند در آن صورت رهبری سیاسی کردستان حاضر به مذاکره بوده و تصمیم نهایی خود را می‌گیرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد، هیچ یک از جایگزین‌های مطرح شده دربرگیرنده تضمین‌های مذاکره با بغداد به منظور استقلال کردها نبوده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: ما انواع مختلف روابط با عراق را تجربه کرده‌ایم اما همگی شکست خورده‌اند از این رو راهی جز استقلال برای ما باقی نمانده است و اینکه ما دو همسایه با بهترین رابطه باشیم.

وزیر دفاع انگلیس نیز تعویق برگزاری همه‌پرسی استقلال را مقابل آغاز مذاکراتی با بغداد براساس طرح و برنامه‌های باز وتحت نظارت سازمان ملل خواستار شد.

فالون روز دوشنبه وارد فرودگاه اربیل شد تا با مقامات اقلیم درباره پاره‌ای مسائل از جمله همه‌پرسی استقلال مذاکره کند./ ایسنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید