ترامپ به مراسم «امی» حمله کرد

کدخبر: ۱۸۳۸۱۲
رییس جمهوری آمریکا پس از دو روز سکوت خود نسبت به برگزاری مراسم امی که با شوخی‌ها و تمسخر زیادی نسبت به وی همراه بود، شکست و سرانجام به این مراسم حمله کرد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، دونالد ترامپ یک روز پس از سخنرانی جنجالی‌اش در سازمان ملل تصمیم گرفت در توییتر به جوایز امی هم حمله کند.

وی آخر شب سه‌شنبه در توییتر نوشت: «چه آمار بدی در مراسم امی به دست آمد.»

او میزان آمار مشاهده‌کنندگان برنامه اهدای جوایز امی را که از شبکه سی‌بی‌اس پخش شد «بدتر از همیشه» خواند اما حرف وی درست نیست و بر مبنای این آمار هیچ چیز غیرعادی مشاهده نمی‌شود و هر چند رکوردی زده نشده، حتی اندکی رشد هم در شمار تماشاگران دیده شد.

این در حالی است که مجری امسال مراسم امی استیون کولبر منتقد همیشگی ترامپ بود و این برنامه که پارسال ۱۱.۳ میلیون نفر تماشاچی داشت امسال ۱۱.۴ میلیون نفر را به صورت مستقیم پای تلویزیون‌ها نشاند.

ترامپ افزوده حامیان او هوشمندترین افزاد هستند که اصلا تلویزیون را روشن نکردند تا این برنامه را تماشا کنند.   

مراسم اهدای جوایز امی امسال یکسره سیاسی بود و موجب برانگیخته شدن بسیاری از سیاستمدارن محافظه کار و اعضای رسانه‌ای آنها شد. یک عضو کاخ سفید حتی صبح روز دوشنبه که فردای پس از پخش مراسم بود در شبکه فاکس نیوز به خیلی سیاسی بودن این مراسم اعتراض کرد. وی حتی گفت آمار این مراسم از همین مساله کاهش پیدا می‌کند و آمریکا با خاموش کردن تلویزیون‌ها به این امر واکنش نشان می‌دهد.

بیل اورایلی که مدافع همیشگی ترامپ است نیز گفت مخاطبان جوایز امی مجبور بودند این حرف ها را بشوند. او در پادکست خود نوشت: مگه شما کی هستین، فقط یه مشت بازیگر و برگزار کننده نمایش.

وی که میزبان سابق شبکه فاکس‌نیوز بود، افزود: شما شاید با استعداد باشید اما حق ندارید افراد برتر را زیر سوال ببرید، مخصوصا وقتی حرف مسایل سیاسی می شود شما اصلا چیزی نمی‌دانید که بخواهید درباره‌اش حرف بزنید.

مراسم امی با انتخاب کولبر به عنوان مجری نشان داد که ترامپ در راس حملات قرار خواهد داشت و همه منتظر بودند تا ببیند این حملات تا چه حد گسترش پیدا می‌کند.

یکی از شوخی‌های کولبر این بود که گفت: اگر جایزه امی را به او می‌دادید شاید برای ریاست جمهوری نامزد نمی‌شد. وی اشاره‌ای به ترامپ داشت که سابق مجری برنامه «استعدادیابی کارآموز» بود و چند بار نامزد امی شد، اما هرگز برنده آن نشد.

پس از اهدای جوایز انتخاب «دروغ‌های بزرگ کوچک» که درامی فمینیستی است و اهدای جایزه به چند چهره سیاه‌پوست از جمله لنا ویتی به عنوان اولین سیاهپوست برنده در بخش نویسندگی به معنی پاسخی به ترامپ و سیاست‌های تبعیض‌آمیز وی درباره زنان و رنگین پوستان تفسیر شد.

دونالد گلاور بازیگر سیاهپوست سریال «آتلانتا» نیز که برنده امی شد در سخنرانی خود گفت: از دونالد ترامپ تشکر می‌کنم که باعث شد سیاهپوستان در هر فهرستی شماره یک شوند. احتمالاً او دلیل بودن من در اینجاست.

جولیا لوئی دریفوس نیز که در بخش بهترین بازیگر زن سریال‌های کمدی جایزه برد با اشاره به ترامپ به عنوان یکی از سوژه‌های سریال «ویپ» گفت: فیلمنامه دادگاهی کردنش را هم نوشته بودیم، اما از آن را نساختیم چون فکر کردیم دیگران زودتر به سراغش می‌روند.

در عین حال اهدای جایزه به کیت مک‌کینان و الک بالدوین که در برنامه شوی شنبه‌شب‌ها بارها در نقش هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ ظاهر شدند، به نوعی پاسخی به حمایت از این برنامه بود. بالدوین در سخنرانی دریافت جایزه گفت: آقای رییس جمهور این همان جایزه امی است که اینهمه می‌خواستی داشته باشی!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید