ارائه محدود اینترنت رایگان در مکان‌های عمومی در ایران

کدخبر: ۱۸۳۸۶۴
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، فناوری اطلاعات باید رشد پنج برابری داشته باشد، پیشنهاد کرد نمایشگاهی دائمی برای ارائه خدمات ۵G در حوزه‌های مختلف ایجاد شده و همچنین اپراتورها حجم محدودی از اینترنت رایگان را در مکان‌های عمومی به مشترکان ارائه دهند.
ارائه محدود اینترنت رایگان در مکان‌های عمومی در ایران

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در گردهمایی فرصت‌های اقتصادی نسل ۵ و اولین آزمایش شبکه کامل ۵G در کشور، با بیان اینکه کشورهای مختلف دنیا در توسعه فناوری اطلاعات عمدتا یک برنامه استراتژی دارند که توسعه را شکل می‌دهد، گفت: امروز توسعه تکنولوژی با توسعه فرهنگ همسان و همزمان شده است. نمی‌توان بخشی از توسعه را انجام داد و از بخش‌های دیگر غافل شد زیرا آسیب‌های فراوانی دارد.

وی با اشاره به توسعه فناوری ۵G  اظهار کرد: با آمدن ۵G بخش اعظمی از خدمات سنتی در حال تبدیل به خدمات نوین هستند و ما شاهد کاهش تاخیر و افزایش پهنای باند هستیم. با توسعه این فناوری ارزش بازار فضای مجازی در دنیا بزرگ می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شکایات مردم از کم فروشی اپراتورها گفت: مردم با فعالیت اپراتورها رفاه خوبی پیدا کردند و لازم است این رفاه افزایش یابد. درباره تعرفه و کم فروشی شکایاتی وجود دارد که البته رگولاتوری آنها را تایید نمی‌کند بلکه می‌گوید مردم نمی‌توانند مصرف خود را کنترل کنند و آپدبت خودکار برنامه‌ها و دانلود ویدیو حجم زیادی می‌گیرد. لبته اپراتورها باید این آمار را در اختیار مشترکان قرار دهند، زیرا رضایت مشترکان مباهات اپراتور است.

ارائه خدمات عمومی وای‌فای رایگان توسط اپراتورها

جهرمی با تاکید بر ارائه رفاه بیشتر برای مردم توسط اپراتورها بیان کرد: اپراتورها باید به فروشگاه‌ها و مراکز رفاهی به صورت عمومی خدماتی ارائه دهند. خدمات وای‌فای با حجم مشخص باید برای رفاه مردم قرار گیرد. همان‌طور که در دنیا مرسوم است که این اتفاق بیفتد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با تاکید بر اهمیت توسعه سرمایه‌گذاری اپراتورها در کسب‌وکارهای نوپا اظهار کرد: برای رفع نیازهای عمومی مردم که در حال رشد است، به سرمایه‌گذاری اپراتورها نیاز است. اگر بخواهیم توسعه پایدار داشته باشیم باید کسب‌وکارها شکل بگیرند. برای رشد بازار IT نباید تنها استفاده‌کننده بود، بلکه باید سرمایه‌گذاری داشت. همچنین در نمودار سازمان فناوری اطلاعات، تکیه‌ی جمهوری اسلامی بین کشورهای مختلف روی نیروی انسانی است و ما استعدادهایی داریم که در شرکت‌های کشورهای دیگر حضور دارند.

تغییر مدل تعرفه‌گذاری اینترنت در برنامه‌ ۱۰۰

جهرمی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با تاکید بر تلاش برای تغییر مدل تعرفه‌گذاری اینترنت از حجمی به مصرف منصفانه بیان کرد: مدل اخیر اینترنت ثابت که در پایان دولت یازدهم تا مرز اجرایی شدن پیش رفت به دلیل اعتراض کاربران لغو شد. شاید نگرانی کاربران از مدل جدید به دلیل ضعف وزارت ارتباطات و رگولاتوری در اطلاع‌رسانی بود که حتی کار خوب هم با ارائه ضعیف نتیجه مثبت نخواهد داشت.

 وی نسبت به اصلاح تعرفه اینترنت ثابت در ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم ابراز امیدواری کرد و گفت: در اصلاح تعرفه رویکرد کاهش قیمت اینترنت زیرساخت و کاهش قیمت انتقال مخابرات و تعیین تعرفه ترجیحی برای محتوای داخلی است. در حال حاضر در کشورهای کمی اینترنت ثابت به صورت حجمی عرضه می‌شود و ما تلاش داریم این سرویس را غیر حجمی کنیم و بر مبنای مصرف منصفانه پیش ببریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید