شبکه‌های اجتماعی موظف به مبارزه با تروریسم شدند

کدخبر: ۱۸۳۸۶۷
شبکه‌های اجتماعی نظیر گوگل، فیس بوک و توییتر به گفته نخست وزیر انگلستان، موظف خواهند بود از پخش محتوای تروریستی جلوگیری بعمل بیاورند در غیر اینصورت باید منتظر جریمه‌های سنگینی باشند.
شبکه‌های اجتماعی موظف به مبارزه با تروریسم شدند

به گزارش دیلی تلگراف، ترزا می  نخست وزیر انگلستان اعلام کرده است که با هدف مقابله با تروریسم و افراط گرایی، شبکه های اجتماعی در فضای اینترنتی نظیر گوگل، فیس بوک و توییتر باید از انتشار پیام هایی که سایرین را به اقدامات تروریستی تحریک و تشویق می کند و یا منجر به توسعه طرفداران تروریست‌ها و افراطی‌ها می شود، جلوگیری به عمل بیاورند و در صورتیکه در این راستا اقدامی اقدامی انجام ندهند،   جریمه‌های سنگینی در انتظارشان خواهد بود.

ترازمی

وی با بیان اینکه این شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار پررنگی در انتشار و توسعه این گونه محتواها داشته است، قرار است قوانین و مقررات سخت گیرانه تری را در خصوص شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی وضع کند. بدین ترتیب غول های تکنولوژی و فضای سایبری را موظف کرده تا هرچه سریعتر به مقابله با حرکات تروریستی بپردازند.

همچنین دولت انگلستان درحال مذاکراتی با شرکت‌های آمازون و ای بی (Ebay) است تا از به فروش گذاشتن تمامی ابزارها و وسایلی که توسط ترورریست‌ها در این فروشگاه‌های اینترنتی قرار داده می شود، جلوگیری کنند.  

بنابر گزارش‌های منتشر شده، بسیاری از تروریست‌هایی که به ساخت بمب‌های دست ساز اقدام کرده‌اند، از این وب سایت ها و فروشگاه‌های اینترنتی به خرید تجهیزات مورد نیاز خود اقدام کرده‌اند.

آمارهای رسمی منتشر شده نیز حاکی از آن است که بین ماه‌های اوت سال میلادی گذشته و ماه مه سال جاری ۵۴ هزار وب سایت مختلف در فضای مجازی و اینترنت، حاوی مطالبی راجع به نحوه ساخت بمب‌های دست ساز و حملات انتحاری و تروریستی بوده‌اند که توسط طرفداران و یا اعضای گروهک تروریستی داعش بطور آنلاین منتشر شده‌اند.

نخست وزیر انگلستان روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی سازمان ملل در نیویورک با امانوئل ماکرون - رئیس جمهور فرانسه - و همچنین پائولو جنتولینی - نخست وزیر ایتالیا - دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی بر این باور است که تروریست ها به‌خوبی می دانند که دیر یا زود ارتباطشان با شبکه‌های اجتماعی بطور کلی قطع خواهد شد و در یک قدمی نابودی قرار خواهند گرفت.

او در ادامه تاکید کرد:" کشورهای جهان بخصوص در بخش تکنولوژی باید به سرعت محتوا و پیام های مشکوک و مرتبط با تروریسم را شناسایی کرده و از انتشار آنها در فضای مجازی و سپس حقیقی جلوگیری به عمل بیاورند. در صورتیکه تروریست‌ها نتوانند در فضای اینترنت  پیام‌های خود را منتشر کنند، به زودی ارتباط آنها با مردم و طرفدارانشان قطع خواهد شد و از آن پس می توانیم شاهد نابودی تدریجی آنها باشیم، من از تمامی کشورها از جمله فرانسه و ایتالیا درخواست می کنم که با هدف مقابله با تروریسم و افراطی گری، به این جریان بپیوندند چراکه دیگر نمی توان گفت تروریسم تنها متعلق به یک جای خاص از جهان است بلکه به یک مشکل جهانی تبدیل شده است و همه دولت‌ها و شرکت های تکنولوژی با همبستگی و اتحاد خود باید به مقابله با این معضل به پا خیزند".

وی معتقد است که غول‌های تکنولوژی بهترین نخبگان جهان را دارا هستند بنابراین قادر خواهند بود و علیه خشونت و افراط گرایی در جهان مبارزه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

گوگل و یوتیوب پیشتر اعلام کرده بودند که در حال بکارگیری فناوری‌هایی هستند که بطور خودکار ویدیو و محتوای حاوی موارد خشونت آمیز را شناسایی می کند. فیس بوک نیز در یک بیانیه عمومی اعلام کرده بود که از فناوری هوش مصنوعی برای شناسایی آنها استفاده خواهد کرد. توییتر نیز در اقدامی مشابه، بالغ بر یک میلیون اکانت مشکوک را به حالت تعلیق درآورده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید