از تحریم اقتصادی تا اقدام نظامی؛ گزینه های روی میز ترکیه در برابر استقلال کردستان عراق

کدخبر: ۱۸۳۸۸۵
پایگاه «دیلی صاباح» ترکیه از تشکیل جلسه اضطراری پارلمان این کشور برای بررسی تمدید مأموریت نظامی در عراق خبر داد.
از تحریم اقتصادی تا اقدام نظامی؛ گزینه های روی میز ترکیه در برابر استقلال کردستان عراق

مصطفی الیتاش معاون حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه روز پنج‌شنبه از تشکیل جلسه فوق‌العاده پارلمان این کشور برای بررسی تمدید مأموریت نظامی ترکیه در عراق خبر داد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» نزدیک به دولت ترکیه، این نشست روز شنبه یک روز پس از جلسه شورای امنیت ملی ترکیه برای بحث در مورد واکنش‌های احتمالی آنکارا به همه‌پرسی استقلال کردستان عراق برگزار خواهد شد.

علاوه بر حزب حاکم، حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه هم از تمدید مأموریت نظامی ترکیه‌ای در عراق حمایت کرده است. جلسه فوق‌العاده پارلمان در حالی برگزار می‌شود که نمایندگان در تعطیلات تابستانی به سر می‌برند، که این مسئله اهمیت این جلسه را نشان می‌دهد.

در نشست روز جمعه شورای امنیت ملی ترکیه که با حضور سران نظامی این کشور برگزار می‌شود، قرار است واکنش احتمالی آنکارا به همه‌پرسی کردستان مشخص شود.

دیلی صاباح نوشته است: «تا الان رسانه‌های مختلف گفته‌اند که احتمالا یک عملیات نظامی فرامرزی و تحریم کردستان عراق در پیش باشد.»

ترکیه که بزرگترین جمعیت کرد را دارد، بارها با برگزاری همه‌پرسی کردستان عراق مخالفت و بر لزوم حفظ یکپارچگی عراق تأکید کرده است.

برخی رسانه‌های ترکیه نوشته‌اند که قطع انتقال نفت کردستان از خاک ترکیه، بستن مرز و توقف پروازها به سلیمانیه و اربیل از جمله تحریم‌های مد نظر دولت ترکیه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید