هشدار تند مقتدی صدر به مسعود بارزانی / استقلال کردستان عراق به معنی خودکشی است

کدخبر: ۱۸۳۸۸۶
«مقتدا صدر» رهبر جریان صدر پنجشنبه شب با ارسال نامه ای به رهبران کرد درباره استقلال کردستان عراق، ضمن درخواست از آنان برای گفت و گو، این اقدام را درحکم خودکشی این منطقه دانست.
هشدار تند مقتدی صدر به مسعود بارزانی / استقلال کردستان عراق به معنی خودکشی است

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، صدر ضمن درخواست از دولت عراق برای حفظ یکپارچگی این کشور، به رژیم صهیونیستی برای دخالت درامور داخلی عراق هشدار داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: دخالت اسرائیل به معنای آن است که ما دست بسته نخواهیم بود، چرا که یکپارچگی عراق از اصول و مبانی ماست و هرکس بخواهد این مساله را خدشه دارد کند، خیال پردازی بیش نیست.

صدر درخصوص همه پرسی استقلال کردستان عراق که با مخالفت داخلی و خارجی رو به رو شده است، نیز گفت: کردها برادران ما در عراق هستند و شاید آنان از خطری که همه پرسی دارد، آگاه نباشند به همین دلیل به آنان می گوییم که با این مساله منفعلانه عمل نکنند، در غیر این صورت نخستین بازندگان خود آنها خواهند بود.

در ادامه نامه صدر خطاب به رهبران کرد آمده است: استقلال شما به معنای خودکشی است، بدون تهدید به موضوع جدایی، به میز مذاکره بازگردید، چرا که این امر برای ما و شما ضروری است. بدانید که شما در عراق تنها نیستید.

صدر ضمن درخواست از کشورهای همسایه برای خویشتن داری و جلوگیری از متشنج کردن اوضاع تاکید کرد: مردم عراق خود قادر به حل مشکلات خویش است مردمی که توانست تروریسم را به عقب براند، مسلما هیچ بیمی از شرایط تجزیه عراق نخواهند داشت.

وی از دولت عراق نیز خواست به مسائل مربوط به همه پرسی پایان دهد، چرا که این موضوع، نتایج رضایت بخشی دربر نخواهد داشت.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز سه شنبه گذشته گفت که با هرگونه بین المللی کردن پرونده مشکلات میان بغداد و اربیل از جمله موضوع همه پرسی مخالف است و تنها راه حل مشکلات را گفت وگو با مرجعیت قانون اساسی عراق دانسته است.

اقلیم کردستان عراق و احزاب کرد عراقی 17 خرداد ماه (هفتم ژوئن 2017) بدون حضور دو حزب سیاسی، در نشستی با مسعود بارزانی رئیس اقلیم، سوم مهرماه آینده (25سپتامبر) را برای برگزاری همه پرسی استقلال کردستان تعیین کردند./ ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید