ترامپ فرمان مهاجرتی جدید صادر می‌کند

کدخبر: ۱۸۳۹۳۱
رئیس‌جمهوری آمریکا به‌زودی فرمان مهاجرتی جدیدی را در باره اتباع ۶ کشور عمدتا مسلمان صادر خواهد کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های دولت آمریکا، جمعه گفته‌اند، با توجه به نزدیک‌شدن پایان اجرای فرمان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری برای منع صدور روادید به شهروندان شش کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران، وی در حال بررسی طرح پیشنهادی برای صدور یک فرمان تازه در این زمینه است.

این مقام‌ها تصریح کردند، ترامپ در حال بررسی طرح پیشنهادی «الین دوک» سرپرست وزارت امنیت داخلی در این زمینه است، اما هنوز در خصوص مفاد این فرمان اجرایی تازه تصمیمی اتخاذ نکرده است.

طبق اعلام این مقام‌های آمریکایی، در طرح پیشنهادی تازه به دونالد ترامپ، منع ورود شهروندان کشورها با یکدیگر متفاوت خواهد بود و براساس معیارهایی مانند همکاری هریک از کشورهای هدف این طرح با نهادهای امنیتی آمریکا، تهدیدی که هر کشور متوجه آمریکا می کند و معیارهای دیگری تعیین خواهد شد.

دونالد ترامپ ابتدا در ششم ماه مارس سال جاری طی یک فرمان اجرایی ورود شهروندان شش کشور یعنی ایران، سوریه، سودان، سومالی، لیبی و یمن را به مدت ۹۰ روز به آمریکا ممنوع کرد. طبق این فرمان همچنین ورود پناه‌جویان به مدت ۱۲۰ روز نیز متوقف شد.

فرمان اولیه وی که در ماه ژانویه امضا شده بود از سوی دادگاهی در ایالت واشنگتن و سپس دادگاه تجدیدنظر در سانفرانسیسکو به حالت تعلیق درآمد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید