تلاش جامعه جهانی اثر نکرد / همه پرسی استقلال کردستان عراق آغاز شد

کدخبر: ۱۸۳۹۵۷
اقلیت‌های کرد مقیم چین در رای‌گیری الکترونیک برای استقلال این اقلیم شرکت کردند، کردهای ساکن اروپا و سایر کشورها نیز امروز و فردا در این رای گیری شرکت می‌کنند.
تلاش جامعه جهانی اثر نکرد / همه پرسی استقلال کردستان عراق آغاز شد

به گزارش خبرگزاری رووداو وابسته به مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، کاروان جلال، مدیرکل اطلاع‌رسانی در کمیساریای عالی انتخابات و همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که اقلیت‌های کرد مقیم چین رای‌گیری برای همه‌پرسی استقلال این اقلیم را روز جمعه آغاز کردند.

جلال گفت: تفاوت زمانی میان اقلیم کردستان عراق و چین باعث شده که رای‌گیری در چین روز جمعه آغاز شود.

رای‌گیری در اروپا و دیگر کشورها نیز امروز و فردا (یکشنبه)و رای‌گیری در خود اقلیم روز دوشنبه آغاز خواهد شد.

کمیساریای عالی انتخابات و همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق طی بیانیه‌ای شرایط رای دهندگان برای شرکت در انتخابات و نیز شیوه ثبت‌نام و رای‌دهی کردهای خارج اقلیم را شرح داد.

در این بیانیه آمده است، رای دهندگان باید از شهروندان استان‌های اقلیم کردستان عراق و یا مناطق مورد اختلاف باشند که اکنون در خارج از عراق زندگی می‌کنند و سن‌شان نیز نباید کمتر از ۱۸ سال بوده و نام‌شان در لیست کمیساریا برای واجدین شرایط برای رای‌دهی باشد.

در بیانیه مذکور تاکید شده، داشتن تابعیت عراقی شرط اصلی برای شرکت در این همه‌پرسی است.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است، روند ثبت‌نام و شرکت در رای‌گیری به سه زبان کردی، عربی و انگلیسی و از طریق سایت کمیساریای عالی انتخابات و همه‌پرسی خواهد بود./ ایسنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید