واکنش امارات متحده عربی به آزمایش موشکی ایران

کدخبر: ۱۸۳۹۸۹
«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات بدون اشاره به حمایت های کشورش از تروریسم و افراطی گری در منطقه، قدرت بازدارندگی ایران را هدف حملات لفظی قرار داد.
واکنش امارات متحده عربی به آزمایش موشکی ایران

به گزارش مهر به نقل از اسکای نیوز، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات اظهاراتی خصمانه و مغرضانه را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی ضمن ابراز نگرانی! از تقویت توان موشکی جمهوری اسلامی ایران مدعی شد: ایران به تعهدات خود به جامعه جهانی عمل نمی کند.

ابراز نگرانی قرقاش نسبت به توان موشکی جمهوری اسلامی ایران در حالی است که این اقدام تهران در واقع تقویت قدرت بازدارندگی دربرابر حامیان خطرناک تروریسم از جمله امارات، به شمار می رود.

این مقام اماراتی همچنین با طرح ادعای دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی، گفت: باید جلوی سیاست های ایران گرفته شود.

قرقاش همچنین با ورود مداخله جویانه به مسأله برجام که در واقع هیچ ارتباطی به امارات ندارد، ادعا کرد: تفسیر ایران از برجام به گونه ای است که تهران گمان می کند هر کاری که بخواهد می تواند در منطقه انجام دهد. 

وی همچنین در ادامه اظهارات کاملا سیاسی و مغرضانه خود مدعی شد: جامعه جهانی نگران عدم برخورد مناسب با مشکل موشک های بالستیک ایران و همچنین فراهم نشدن زمینه بازرسی های کافی از مراکز هسته ای ایران است؛ مسأله ای که به ایران این امکان را می دهد که از موشک هایی با کلاهک های هسته ای برخوردار شده و به کره شمالی دیگری تبدیل شود.

این ادعاهای مضحک وزیر مشاور در امور خارجه امارات در حالی مطرح می شود که جمهوری اسلامی ایران بارها طی ده ها سال گذشته اعلام کرده است تولید و نگهداری تسلیحات هسته ای را شرعا حرام می داند. در طرف مقابل، کسانی که ادعا می کنند ایران به دنبال سلاح هسته بوده و هست، تاکنون حتی یک مدرک و سند متقن برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده اند. 

امارات متحده عربی درحالی علیه ایران اتهام زنی می کند که خود از ناقضان اصلی و اساسی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در منطقه محسوب می شود. حمایت های گسترده امارات از تروریسم و افراطی گری در منطقه به صورت غیرمستقیم از یک سوی و تجاوز نظامی مستقیم آن به مردم بی دفاع و بی گناه یمن از سوی دیگر، تنها گوشه هایی از اقدامات بی ثبات کننده امارات در منطقه محسوب می شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید