تابستان ۹۶ بهترین هوا را در ۳ سال اخیر داشت

کدخبر: ۱۸۳۹۹۲
تابستان امسال با ۸۱ روز هوای سالم و ۱۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس گذشت تا با بهترین تابستان سه سال اخیر از نظر کیفیت هوا ثبت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تابستان امسال با ۸۱ روز هوای سالم و ۱۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس گذشت تا با بهترین تابستان ۳ سال اخیر از نظر کیفیت هوا ثبت شود.

آنگونه که «لیلا نظری» سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده، نتایج مقایسه کیفیت هوای ۳ سال اخیر پایتخت نشان می‌دهد آلاینده‌های جوی در تابستان امسال کمتر از سال‌های ۹۴ و ۹۵ در آسمان تهران مجال انتشار یافتند.

در سال ۹۵ هوا ۷۹ روز سالم و ۱۴ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود و در سال ۹۴، ‌ هوای تهران ۷۳ روز سالم، ۱۸ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم برای همه بود. بدین ترتیب هوای امسال در ۸۱ درصد روزهای سپری شده شرایط استاندارد را داشته است.

به گفته نظری، ‌همچنین نتایج نتایج حاصل از پیش بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران نشان می دهد امروز شنبه اول مهر، با افزایش میزان ناپایداری جوی در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر وزش باد مؤثر از سمت نواحی جنوبی - جنوب شرقی صورت گیرد.   بدین ترتیب انتظار می رود با وجود افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده ها از جمله ازن و ذرات معلق، شرایط کیفی هوای سالم امروز در بیشتر مناطق شهر تهران تداوم داشته باشد. بدین ترتیب هوای نخستین روز پاییز نیز سالم خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید