وزیر دفاع :برای تولیدتسلیحات موشکی از هیچ کشوری اجازه نمی گیریم

کدخبر: ۱۸۳۹۹۶
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تا زمانی که سخن سرایی برخی با زبان تهدید است تقویت بنیه دفاعی کشور ادامه خواهد داشت و ایران برای تولید انواع تسلیحات موشکی، زمینی، دریایی و پدافندی از هیچ کشوری اجازه نمی گیرد.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی درآغاز هفته دفاع مقدس با بیان اینکه افتخار می کنیم صنعت دفاعی کشور ما کاملاً بومی است، افزود: انواع موشک ها و تجهیزات رزم زمینی، پدافند هوایی و سامانه های رزم دریایی کاملاً ایرانی است و متخصصان پا در رکاب ما این راه را همچنان با قدرت ادامه می دهند.

وی با اشاره به اینکه سیاست دفاعی ما بازدارندگی است و ایران اسلامی تحت تأثیر هیچ تهدید، تحریم و فشاری قرار نمی گیرد تصریح کرد: طراحی ها، تاکتیک ها و تکنیک های دفاعی ما متناسب با انواع تهدیدات پیش رو و شرایط ژئوپلتیکی کشور است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه جغرافیای ایران اسلامی جغرافیایی پیچیده و شگفت انگیز است، تأکید کرد: وزارت دفاع تولید تسلیحات خود را با توجه به فکر دشمن طراحی می کند.

امیر سرتیپ حاتمی افزود: با قدرت نگهبان امنیت ایران اسلامی هستیم و سخن گفتن با تهدید و بی ادبی هیچ اثری بر اراده مسئولان کشور ندارد بلکه ما را برای ادامه مسیر مصمم تر می کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موشک راهبردی و دوربرد خرمشهر را نمادی از اراده دانشمندان جوان و ادامه مسیر علمی و تحقیقاتی کشور خواند و گفت: خرمشهر با بردی مؤثر و ویژگی هایی منحصر به فرد موشکی فوق العاده چابک است.

وی افزود: عبور از خط پدافندی دشمن و هدایت آن از لحظه پرتاب تا نقطه انهدام هدف، خرمشهر را موشکی راهبردی کرده است.

امیر سرتیپ حاتمی چشم انداز دفاعی و موشکی ایران اسلامی را متناسب با ترکیب و نوع تهدیدات خواند و تصریح کرد: همه می دانیم اگر دشمن فرصت یابد تمام تلاش خود را برای تضعیف کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار می گیرد اما دشمنان خوب می دانند توانایی این کار را ندارند چرا که سخن از حمله به ایران نتیجه شکست سیاست های منطقه ای آنهاست.

وی در واکنش به اظهارات جنگ طلبانه و متکبرانه رئیس جمهور آمریکا گفت: این سخنان بی ادبانه برای فرار از فشارهای داخلی این کشور، شکست سیاست های منطقه ای، فرار از تعهدات بین المللی، ناکامی از پیاده سازی اهداف استکباری و روحیه قلدرمابانه آمریکاست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان تأکید کرد: فرزندان این ملت با بهره گیری از تجربه گرانقدر دوران دفاع مقدس و با درک صحیح از واقعیت های بین المللی و مهمتر از همه با تلاش مجاهدانه و خستگی ناپذیر در صنعت دفاعی و نیروهای مسلح، کشورها را به حدی از بازدارندگی، اقتدار و آمادگی رسانده اند که اظهارات رئیس جمهور آمریکا در نظر ملت بزرگ، بصیر و هوشیار ایران اسلامی یاوه گویی بیش نیست.

آیین بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس از روز( جمعه) 31 شهریور ماه به مدت یک هفته در سراسر کشور برگزار می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید