تغییر مسیر جالب 8 فوتبالیست بزرگ بعد از بازنشستگی +عکس

کدخبر: ۱۸۴۱۸۲
اخیرا ریو فردیناند، ستاره سابق فوتبال برزیل اعلام کرد که قصد دارد در مسابقات بوکس حرفه‌ای شرکت کند. او عکس‌هایی نیز از خودش در حین تمرین بوکس منتشر کرده است. در دنیای ورزش بارها این اتفاق افتاده است که ورزشکاران حرفه‌ای بعد از بازنشستگی به ورزش حرفه‌ای دیگر روی آورده‌اند.
تغییر مسیر جالب 8 فوتبالیست بزرگ بعد از بازنشستگی +عکس

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از دیلی استار، به غیر از ریو فردیناند که قصد دارد در بوکس‌ حرفه‌ای شرکت کند، هشت فوتبالیست دیگر نیز تاکنون تلاش کرده‌اند در ورزش دیگری فعالیت حرفه‌ای داشته باشند:

۱. پائولو مالدینی:

مالدینی فوتبالیست سابق تیم‌ ‌ملی ایتالیا و میلان در ماه ژوئن شانس خود را در تنیس حرفه‌ای امتحان کرد. با این وجود او اولین مسابقات خود را واگذار کرد. اولین حضور او در مسابقات آسپریا کاپ در میلان بود.

۲. یرژی دودک:

دودک فوتبالیست ‌سابق تیم لیورپول در سال ۲۰۱۳ بازنشسته شده است. او فعالیت خود را در مسابقات اتومبیلرانی را آغاز کرده است. دودک اعلام کرده است که پیش از فوتبال به اتومبیلرانی علاقه داشتند و زمانی که فوتبالیست شده این ورزش را کنار گذاشته است اما بعد از فوتبال دوباره آن را شروع کرد.

۳. ایوان پریسیچ:

بازیکن تیم کرواسی و منچستریونایتد اخیرا در مسابقات والیبال ساحلی شرکت کرد. او در سطح جانی و برای تیم‌ ‌ملی کشورش بازی کرده است.

۴. زلاتان ایبراهیموویچ:

زلاتان در سن ۱۷ سالگی کمربند مشکی تکواندو را به دست آورد. او هنوز هم در این ورزش فعالیت دارد. او اعلام کرده که اگر وارد دنیای فوتبال نمی‌شد حتما در ورزش‌های رزمی شرکت می‌کرد.

۵. تیم ویسه:

ویسه در شش بازی ملی دروازه‌بان تیم‌ ‌ملی آلمان بوده است. او ۲۶۹ بار در بوندسلیگا حضور داشت. ویسه در مسابقات کشتی حرفه‌ای (WWE) فعالیت دارد. او رژیم غذایی سخت و تمرینات زیادی را پیش رو گرفته است و برای شرکت در WWE حدود ۴۰ کیلوگرم عضله پرورش داد.

۶. استوارت تاملینسن:

بازیکن سابق لیگ انگلیسی که ورزش فوتبال را برای فعالیت‌های رشته کشتی ترک کرد. تاملینسن در تیم آلبیون، دروازه‌بان بوده است. او به دلیل آسیب‌دیدگی‌ از ناحیه زانو تصمیم به ترک فوتبال گرفت اما مدتی به آرزوی کودکی‌اش یعنی شرکت در مسابقات کشتی حرفه‌ای را تحقق بخشید.

۷. بودوین زندن:

ملی‌پوش سابق تیم هلند که در تیم‌های بارسلونا و لیورپول نیز بازی کرده است، در رشته ورزش جودو کمربند مشکی دارد. پدر او نیز جودوکار بوده است.

۸. گابریل باتیستوتا:

باتیستوتای آرژانتینی کمی بعد از بازنشستگی در ورزش چوگان شروع به فعالیت کرد. دوستی او با آدولفو کامبیاسو، یکی از بهترین چوگان بازان جهان، باعث شده است که او بتواند در این ورزش فعالیت داشته باشد و در مسابقات شرکت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید