سناتور جمهوری‌خواه : ترامپ آمریکا را وارد جنگ جهانی سوم می کند

کدخبر: ۱۸۵۵۲۰
باب کورکر سناتور جمهوریخواه در ادامه درگیری لفظی با ترامپ، در گفت و گو با نیویورک تایمز او را «کارآموز» خواند و گفت که تهدیدهای بی پروای ترامپ علیه کشورهای دیگر ممکن است، آمریکا را در مسیر جنگ جهانی سوم قرار دهد.
سناتور جمهوری‌خواه : ترامپ آمریکا را وارد جنگ جهانی سوم می کند

به گزارش ایرنا، باب کورکر سناتور سرشناس جمهوریخواه آمریکا در گفت و گو با روزنامه نیویورک تایمز رئیس جمهوری این کشور را متهم کرد که رفتارش در کاخ سفید مثل 'نمایش تلویزیونی' است.

وی همچنین گفت: تهدیدهای بی پروای ترامپ علیه کشورهای دیگر ممکن است آمریکا را در مسیر جنگ جهانی سوم قرار دهد.

کورکر با بیان اینکه ترامپ طوری رفتار می کند که 'گویی در حال کارآموزی است'، افزود: او مرا نگران می کند. او هرکسی را که آمریکا براش مهم است، نگران می کند.

این اظهارات کورکر در حالی است که روز یکشنبه (به وقت واشنگتن) درگیری لفظی میان او و ترامپ اوج گرفت و ترامپ او را در موضوع توافق هسته ای با ایران مقصر دانست.

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت که کورکر به او التماس کرده که در انتخابات سنا حمایتش کند و او پاسخ منفی داده است. 

وی همچنین افزود: (کورکر) می خواست وزیر امور خارجه شود، من گفتم 'نه ممنون'.

این سناتور جمهوریخواه در ادامه به نیویورک تایمز گفت که وجود ترامپ چنان تهدیدآمیز است که گروهی از مقام ها باید وی را از خطر خودش حفظ کنند و کاخ سفید هر روز در حال مهار کردن اوست.

وی با تاکید بر اینکه توئیت های ترامپ مرتبا باعث تضعیف دیپلماسی آمریکا شده است، گفت: او در رابطه با مذاکراتی که در جریان بوده با توئیت های خود به ما آسیب زده است.

کورکر که رئیس کمیته روابط خارجی سنا است نقش مهمی در تصویب طرح ها دارد و اگر ترامپ برنامه احتمالی خود برای رد پایبندی ایران به برجام را پیگیری کند، درگیری او با کورکر احتمال شکست طرحش در کنگره را افزایش خواهد داد.

کورکر از مشاوران ترامپ در دوران رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 و از گزینه های او برای معاون ریاست جمهوری و یا وزارت خارجه بود.

اما پس از به قدرت رسیدن ترامپ در 20 ژانویه سال 2017 (یکم بهمن ماه 95) اختلافاتی میان آن دو به وجود آمد که به جدایی کورکر از تیم ترامپ منجر شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید