تاثیر دلار 4 هزار تومانی بر بازار موبایل ایران

کدخبر: ۱۸۵۵۶۲
بازار تلفن‌همراه، خط(سیم کارت) و تجهیزات وابسته این‌روزها جال و روز خوشی ندارد، از یک سو گرانی دلار خنجری بر قلب آن فرو کرده، از سوی دیگر زمزمه آغاز مجدد طرح رجیستری بازار شایعات را داغ کرده تا دیگر مشتریان رغبتی به خرید نداشته باشند. هم اکنون وضعیت به حدی نابسامان است که اگر در بازار قیمت یک دستگاه تلفن همراه را مثلا از 10 فروشگاه جویا شوید حتی 2 فروشگاه نیز قیمت یکسانی ندارند!
تاثیر دلار 4 هزار تومانی بر بازار موبایل ایران

اکنون در راهروهای مراکز خرید موبایل و سیم کارت تهران تنها صدای پای افرادی شنیده می‌شود که یا فروشنده هستند و یا جوانانی که برای تفنن مراجعه کرده‌اند.

در همین زمینه غلامحسین کریمی خراسانی، رئیس سابق اتحادیه دستگاه های مخابراتی و کارشناس بازار تلفن‌همراه به جام جم آنلاین گفت: دستگاه تلفن‌همراه وسیله‌ای است که 100 درصد ارزبری دارد و با توجه به افزایش نرخ ارز طبیعی است که قیمت تلفن‌همراه هم مانند کالاهای دیگر بازار بالا می‌رود، اما نمی‌توان درصد خاصی را اعلام کرد چرا که برخی فروشندگان که بدهی و یا مشکل اقتصادی دارند کالا را با افزایش کمتری عرضه می‌کنند.

این کارشناس بازار افزود: متاسفانه امروزه فرهنگ مناسبی در بازار وجود ندارد و بعضاً سوء استفاده‌هایی صورت می گیرد؛ برخی فروشگاه‌ها کالایی را که با دلار ارزانتر خریده اند به قیمت روز دلار عرضه می‌کنند، بعضی نیز دست نگه داشته اند تا با قیمت بالاتری بفروشند.

کریمی خراسانی با اشاره به وضعیت کنونی بازار تصریح کرد: هم اکنون وضعیت به حدی نابسامان است که اگر در بازار قیمت یک دستگاه را مثلا از 10 فروشگاه جویا شوید حتی 2 فروشگاه نیز قیمت یکسانی ندارند!

با توجه به تردید مردم برای خرید در اوضاع کنونی بازار، خبرنگار جام جم آنلاین همچنین از مهدی کمال آبادی، فروشنده و کارشناس بازار تلفن همراه علت این امر را جویا شد.

کمال آبادی زمزمه بازگشت رجیستر را یکی ازدلایل عدم اقبال به خرید تلفن همراه دانست و گفت: مردم برای خرید در این شرایط عجله‌ای ندارند زیرا احتمال می‌دهند که موبایل خریداری شده از کار بیافتد.

این فروشنده و کارشناس بازار در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاثیر دلار بر قیمت تلفن همراه تصریح کرد: قیمت ها به نسبت افزایش نرخ دلار بالا رفته است. باید در نظر داشته باشید که بازار موبایل همواره یک بازار رو به نزول است. یعنی با ورود گوشی های جدید، قدیمی ها، با کاهش قیمت همراه خواهند شد بنابراین با افزایش نرخ دلار از سرعت کاهش قیمت قدیمی ها کاسته شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید