پشت‌ پرده هجمه ترامپ به سپاه پاسداران

کدخبر: ۱۸۶۲۷۷
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اشتباهات راهبردی آمریکا در منطقه و مواضع عهدشکنانه ترامپ در برجام گفت: موضع آمریکا در برجام یک فرصت برای ایران به منظور جهش‌های بزرگ است.

به گزارش ایسنا، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب اظهار کرد: فرصت بزرگی که امروز فراهم آمده، وحدت ملی، ‌انسجام و همبستگی اسلامی است. هیچ ایرانی با شرف و با غیرتی در مورد ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و قلدری‌های ترامپ تردید نمی‌کند. ترامپ ملت ایران را یاغی و فرزندان سلحشور ملت را در سپاه تروریست نامید، این اهانت هیچگاه بی پاسخ نمی‌ماند.

اهم اظهارات دبیرکل موتلفه به شرح زیر است:

*اینکه رئیس‌جمهور به نمایندگی از ملت به فاصله کوتاهی پاسخ دندان‌شکنی به رئیس‌جمهور آمریکا داد موجب خوشبختی است. امروز درک مشترک درستی از توصیه و هشدارهای مشفقانه رهبر معظم انقلاب هنگام مذاکرات و پس از توافق به وجود آمده است، تردیدها برطرف شده و همه می‌دانند که آمریکا نه قابل اعتماد است و نه قابل مذاکره!

*پیش بینی‌های مقام معظم رهبری درست از آب درآمد و آمریکا دست چدنی خود را با مواضع گستاخانه ترامپ نشان داد، امروز دیگر اثری از دست و دستکش مخملی که آن را در گفتگویی بفشاریم وجود ندارد. مواضع ترامپ در مورد سپاه پاسداران نوعی اعلام جنگ با ملت ایران است. ایران هیچ وقت از هماوردی خود با آمریکا هراسی نداشته است. آن روز که رزمندگان اسلام سینه به سینه تفنگداران آمریکایی در منطقه قرار گیرند معلوم می‌شود چه کسی از این مواضع جنگ‌طلبانه ضرر خواهد کرد.

*ترامپ صراحتا از تروریست‌های داعش و غیرداعش حمایت می‌کند. مدافع رژیم‌های قرون وسطایی منطقه است و بی‌شرمانه نام خلیج فارس را با نامی جعلی به علامت نهایت خصومت‌ورزی با دولت و ملت ایران به زبان می‌آورد. او باید روزی جواب این همه دشمنی را بدهد. رئیس‌جمهور آمریکا گله می‌کند که چرا ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند. لابد او انتظار دارد با این همه دشمنی این شعار مقدس از زبان ملت ایران محو شود؟!

*نقض برجام فرصتی است تا علاوه بر تحکیم همبستگی ملی، روابط خود را با دنیا تقویت و بازسازی کنیم. امروز رئیس‌جمهور آمریکا دیگر از صف‌آرایی جامعه جهانی در برابر ایران سخن نمی‌گوید. خروج آمریکا از پیمان‌های بین‌المللی و خروج او از یونسکو نشان می‌دهد آنها از توهم حمایت جامعه جهانی از سیاست‌های تجاوزکارانه خود نا امید شده‌اند. آمریکا با بدعهدی نه تنها راه هرگونه توافق را سد کرده بلکه اصلا در واقع اصل گفت‌وگو را بلاموضوع کرده است.

*بازی کنگره و کاخ سفید و همچنین مواضع اتحادیه اروپا در مورد برجام یک «شوی تبلیغاتی» است. باید اظهارات هم‌پیمانان آمریکا را هم هوشمندانه رصد کرد. هیچکدام از آنها با توسعه و تقویت اقتدار مشروع ملت و نظام ما سر سازگاری ندارند.

* آمریکایی‌ها برجام را پیچیده نشان می‌دهند و برخورد معماگونه با آن دارند در صورتی که تعهدات دو طرف بصورت شفاف در آن مشخص است. آمریکا با عدم انجام تعهدات خود عملاً از برجام بیرون آمده است اما اصرار دارد ایران نه تنها به تعهدات خود همچنان عمل کند بلکه هم امتیاز بدهد و هم تعهدات بیشتری بپذیرد.

هجمه ترامپ به سپاه نتیجه شکست داعش در منطقه است

همچنین تسنیم نوشت:

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: اظهارات ترامپ علیه سپاه، نشان‌دهنده موفقیت سپاه برای مقابله با توطئه‌های تروریستی آمریکا در منطقه است.

وی با بیان اینکه سپاه برای دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم مجاهدت‌های فراوانی کرده، تأکید کرد: نیروهای سپاه برای دفاع از امنیت مردم ایران با تمام وجودشان در مقابل تروریست‌ها ایستادند و امروز تروریست‌هایی که می‌خواستند امنیت ملت ما را سلب کنند در سوریه و عراق با تلاش جریان مقاومت زمین‌گیر شدند و این مهم به‌ برکت هوشیاری سپاه و تدابیر مقام معظم رهبری بوده است.

حجت‌الاسلام سالک آمریکا را حامی اصلی داعش در منطقه دانست و افزود: اگر سپاه با تروریست‌های داعش مقابله نمی‌کرد، امروز داعشی‌ها با کمک آمریکا دور تا دور منطقه ما را اشغال کرده بودند و زمینه برای ناامن کردن ایران نیز فراهم بود، اما پاسداران انقلاب با کمک‌های مستشاری خود مانع موفقیت تروریست‌ها در سوریه و عراق شده و شکست سنگینی به تروریست‌ها وارد کردند و همان‌طور که فرمانده نیروی قدس گفت تا چند وقت دیگر کار تروریست‌ها در منطقه ما به پایان خواهد رسید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: ترامپ با هجمه به سپاه نشان داد که از پیروزی‌های جریان مقاومت و شکست تروریست‌ها در سوریه و عراق وحشت‌زده شده و این مهم نشان می‌دهد که شکست کامل تروریست‌های داعشی در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

۳۷ سال است که حرف‌های بی‌ربط و بی‌اساس روسای جمهور آمریکا را می‌شنویم

همچنین ایلنا نوشت:

سردار عبدالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در آیین افتتاح کارخانه تولید آهن اسفنجی میانه با بیان اینکه حدود ۳۷ سال است که حرف‌های بی‌ربط و بی‌اساس روسای جمهور آمریکا را می‌شنویم، گفت: هیچ هراسی از آمریکا نداریم و آنچه برای ما مهم است وحدت و یکپارچگی کشور و توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و وصایای امام راحل(ره) به ویژه در بحث اشتغال است.

وی افزود: دشمنان و در رأس آنها آمریکا می‌خواهند از طریق اقتصاد به ما ضربه بزنند و با تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توان در مقابل آنها ایستاد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم کردن کشور درمقابل تهدیدهای دشمنان و نیازهای کشور بوده و باید مقاومت و توانمندی خود را بیشتر کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید