استقرار پ.ک.ک در کرکوک به مثابه اعلان جنگ علیه عراق است

کدخبر: ۱۸۶۳۴۱
شورای امنیت ملی عراق ضمن محکوم کردن حضور تروریست‌های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر کرکوک، این امر را به مثابه اعلام جنگ علیه عراق و همه شهرهای این کشور خواند.
استقرار پ.ک.ک در کرکوک به مثابه اعلان جنگ علیه عراق است

به گزارش ایسنا، دولت عراق حضور  عناصر تروریستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر کرکوک را همانند اعلان جنگ علیه خود خواند.

به گزارش سومریه نیوز، شورای وزیران امنیت ملی عراق شامگاه یک‌شنبه در بغداد تشکیل جلسه داد و حضور عناصر تروریستی بیگانه در خاک این کشور را محکوم کرد.

شورای امنیت ملی عراق با بیان این که نیروهای عراقی به مسئولیت خود در قبال دفاع از شهروندان عراقی از جمله کردها عمل خواهند کرد، اعلام کرد، اقدام اربیل در جذب و انتقال این عناصر به شهر کرکوک به منزله «اعلان جنگ علیه عراق» است.

این شورا همچنین اعلام کرد: گسترش حضور افراد مسلح منطقه کردستان به مناطق خارج از مرزهای مشخص شده، تلاش برای تغییر در ترکیب جمعیتی است که منجر به درگیری خونین می‌شود.

شورای امنیت ملی عراق به همه‌پرسی جدایی کردستان نیز اشاره و تأکید کرد که اصرار بر اجرای همه‌پرسی خارج از قانون اساسی عراق بیانگر آن است که قصد عمدی برای متوسل شدن به زور وجود دارد.

شورای امنیتی ملی عراق از اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای کرد در خارج از مرزهای منطقه کردستان انتقاد و اعلام کرد که این‌گونه اقدام‌ها کشور را به جنگ داخلی‌ جهت تجزیه عراق می‌کشاند.

این شورا همچنین تأکید کرد: استقرار افراد مسلح خارج از نیروهای امنیتی کرکوک که بین آن‌ها، عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) وجود دارند، اعلان جنگ علیه عراق است.

رسانه‌های عراقی هفته گذشته از حرکت عناصر پ.ک.ک از کوه‌ها قندیل به کرکوک جهت مقابله با ورود احتمالی نیروهای عراقی به شهر کرکوک خبر دادند.

معاون مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق در واکنش به اظهارات شورای امنیت ملی عراق مدعی شد که هیچ نیرویی از پ.ک.ک در کرکوک حضور ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید