اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه کره شمالی را افزایش می‌دهد

کدخبر: ۱۸۶۴۳۲
وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر سر تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز؛ وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گرد هم آمدند و درباره چالش های روز جهان به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

وزرای خارجه اروپایی علاوه بر حمایت از توافق هسته ای ایران و محکوم کردن سخنان اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، درباره موضوع افزایش تهدیدات کره شمالی نیز به گفتگو پرداختند. این وزرای خارجه تصمیم گرفتند هر گونه منبع مالی را که به «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، کمک می کند تا برنامه موشکی خود را توسعه دهد، مسدود کنند.

صادرات نفت اروپا به کره شمالی متوقف می شود و سرمایه گذاری های پیونگ یانگ در سراسر اروپا ممنوع اعلام می شود. همچنین نام تعداد بیشتری از مقامات کره شمالی و شرکت های این کشور در فهرست سیاه قرار می گیرد به این معنی که دارایی های آنها بلوکه شده و ممنوعیت مسافرتی برایشان اعمال خواهد شد.

در فهرست ممنوعیت صادرات کالاهای لوکس به کره شمالی و دارایی های شخصی که به این کشور ارسال می شود، بازنگری خواهد شد. پیش از این، کالاهای لوکس ممنوع شده برای صادرات به کره شمالی با قیمت 15 هزار یورو درنظر گرفته می شد؛ اما حالا این رقم به 5 هزار یورو کاهش یافته است.

از این پس سختگیری های بیشتری علیه کارگران کره شمالی که در اروپا مشغول به کار هستند، درنظر گرفته می شود.

«بوریس جانسون»، وزیر امور خارجه انگلیس، در این باره گفت: کره شمالی به اشاعه تهدیدات غیرقابل قبول خود علیه جامعه بین الملل ادامه می دهد. به همین دلیل است که انگلیس با همکاری نزدیک متحدان اروپایی، تصمیم به اعمال تحریم های بیشتر علیه این کشور گرفته است.

جانسون در ادامه گفت: همانطور که پیش از این نیز گفتم، کره شمالی باید مسئولیت کامل آنچه جامعه بین الملل علیه این کشور درنظر می گیرد از جمله تحریم ها را نیز بپذیرد. اعمال حداکثر فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی بر روی کره شمالی، موثرترین راه برای تحت فشار قرار دادن پیونگ یانگ است تا اقدامات خصمانه و غیرقانونی خود را کنار بگذارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید