هشدار در مورد نفوذ مهاجمان به شبکه های وای فای

کدخبر: ۱۸۶۴۷۱
پژوهشگران بلژیکی دانشگاه «KU Leuven» به تازگی از وجود یک ضعف ایمنی در پروتکل «WPA2» وای فای خبر داده اند که امکان دسترسی به ارتباطات میان کاربر و سرور را برای مهاجمان فراهم می کند.
هشدار در مورد نفوذ  مهاجمان به شبکه های وای فای

حمله مورد بحث که «KRACK» نام گرفته است، از طریق برخی ضعف های مدیریتی WPA2 ممکن شده و به گفته محققان چون این مسئله در سطح پروتکل وجود دارد، تمام روش های استفاده از آن (خانگی، تجاری و ...) را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

از سوی دیگر اما «الکس هادسون» از شرکت مشاوره امنیتی «Iron Group» اظهار داشته که با وجود ضعف امنیتی مورد اشاره، بازدید از وبسایت های معتبر و ایمن مشکلی برای کاربران ایجاد نخواهد کرد چرا که حملات KRACK به نوعی شنود اطلاعات در مسیر برقراری ارتباط میان دو طرف است و هنگام اتصال به وبسایت های معتبر، یک لایخ رمزنگاری اضافه به ارتباط افزوده خواهد شد که امکان شنود را از بین  می برد.

هادسون همچنین عنوان کرد که هکرها برای دسترسی به اطلاعات کاربر باید در محدوده امواج روتر حضور داشته باشند که خود نوعی محدودیت ایجاد کرده و فعلاً استفاده از وای فای مشکلی برای کاربران ایجاد نخواهد کرد.

گفتنی است تیم آمادگی کامپیوتری اضطراری ایالات متحده یا «US-CERT» نیز با تصدیق پژوهش «متی ونهوف» و «فرانک پیزنس» از دانشگاه KU Leuven بلژیک، اعلام کرده جزئیات کامل مشکل امنیتی WPA2 به زودی منتشر خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید