موگرینی خواستار مذاکره میان بغداد و اربیل شد

کدخبر: ۱۸۶۴۹۷
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه در گفت وگوی تلفنی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق، خواستار مذاکره برای حل اختلافات موجود میان بغداد و اقلیم کردستان عراق شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه ، فدریکا موگرینی در تماس تلفنی با حیدر العبادی در خصوص درگیری های نظامی میان نیروهای عراقی و نیروهای کرد ابراز نگرانی کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین بر ضرورت پرهیز از توسل به زور و تلاش برای انجام مذاکره برای حفظ وحدت و یکپارچگی عراق و برقراری آرامش طولانی مدت بر اساس قانون اساسی عراق تاکید کرد.

پیشتر سازمان ملل نیز خواستار برداشتن «گام های هماهنگ» برای برقراری آرامش در استان کرکوک و گفت و گو میان طرف های عراقی به منظور «مدیریت اوضاع» شده بود.

به گزارش ایرنا، نیروهای مسلح عراق از اولین ساعات بامداد دیروز عملیات پیشروی خود را برای بازپس گیری کنترل شهر کرکوک و چاه های نفت آن را آغاز کردند.

سرهنگ افراسیاب کامل سخنگوی پلیس تحت اداره کردها در کرکوک عصر دوشنبه از شهروندان ساکن کرکوک خواست به خانه هایشان بازگردند و وعده داد مقررات منع تردد فقط امشب دراین شهر برقرارخواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید