فوت و فن مهم برای نگهداری درست لبنیات

کدخبر: ۱۸۶۵۹۳
لبنیات از جمله مواد غذایی مهم به شما می آید اما نگهداری از آنها فوت و فن خاص خود را دارد که ما روش نگهداری از ماست و کره را به شما آموزش می دهیم.

نمناک؛ شیر و سایر لنیات از جمله مواد غذایی هستند که روزانه باید در سبد غذایی هر خانوار وجود داشته باشند. چرا که حاوی موادی هستند که برای هر سن و سالی ضروری است. طبق راهنمای هرم غذایی مصرف 32 وعده شیر یا ماست یا پنیر برای هر فرد لازم است. مصرف صحیح لبنیات، منجر به افزایش طول عمر، بازده جسمی و فکری بیشتر، کاهش بیماریهای استخوانی و رشد مطلوب کودکان و نوجوانان میشود. موادغذایی موجود در این گروه شامل انواع شیر، ماست، پنیر، کشک و دوغ و ... است.نگهداری لبنیات [کلیک و کشیدن برای جابجایی]

شیر، دارای ارزش غذایی زیادی بوده و حاوی تقریباً تمام مواد غذایی ضروری است. پروتئین شیر، حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. مواد معدنی شیر عمدتاً کلسیم، پتاسیم، سدیم و فسفر است. کلسیم چارچوب اصلی استخوانها و دندانها را تشکیل میدهد. در شیر آهن نیز وجود دارد، اما مقدار آن بسیار کم است. کمبود این ماده مغذی مهم در شیر را باید در تغذیه تأمین نمود. از نظر ویتامین نیز، ویتامینهای شیر در سطح بالایی قرار دارند، به ویژه از نظر ویتامین B2, B1, A که نیازهای بدن را برطرف میکند. مقدار کمی ویتامین D نیز در شیر وجود دارد.

لبنیات، به ویژه ماست و کره در سبد غذایی روزانه ما جایگاه ویژه‎ای دارد. بنابراین نگهداری درست و دانستن فوت و فن آن، به شما کمک خواهد کرد کدبانوی خوبی باشید. پس چند نکته زیر را به خاطر بسپارید.

شیوه نگهداری از ماست و کره:

ماست

• مایه ماست اگر ترش باشد آن را در یک دستمال بگذارید تا آبش بچکد سپس آن را به شیر ولرم اضافه کنید تا ماست شیرین شود (مایه نباید خیلی ترش باشد).

• زدن ماست در ظرف سفالی طعم آن را بهتر می‎کند.

• ماست را در دمای معمولی قرار ندهید چون زود ترش می‎شود.

نکاتی برای نگهداری درست از ماست و کره

کره

• کره را در جا کره‎ای یا در ظروف درب‎دار قرار دهید که زود تند نشود.

• کره را در ظرفی بجوشانید و یک پیاز پوست کنده در داخل کره در حال آب شدن بیندازید کف آن را بگیرید و پس از آن که خنک شد آن را در شیشه یا ظرفی چینی بریزید.

• کره خیلی زود بوی مواد بودار یخچال را به خود می‎گیرد بنابراین آن را از سایر مواد جدا نگه دارید.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید