ترامپ بحرین را گستاخ کرد / ادعای مالکیت جزایر سه گانه ایران در خلیج فارس

کدخبر: ۱۸۶۶۲۶
پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی اخیر خود از واژه جعلی مطابق میل کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس استفاده کرد ، یک دیپلمات بحرینی هم در ادامه همسویی با برخی کشورهای مرتجع منطقه ایران را متهم به تنش‌زایی کرد و سه جزیره معروف ایرانی در خلیج فارس را متعلق به امارات دانست.
ترامپ بحرین را گستاخ کرد / ادعای مالکیت جزایر سه گانه ایران در خلیج فارس

به گزارش فارس، «وحید مبارک سیار» معاون وزارت خارجه بحرین در امور کشورهای خلیج فارس که برای شرکت در دومین نشست مجمع اقتصادی و تجاری اعراب با کشورهای آسیای مرکزی و جمهوری آذربایجان به دوشنبه پایتخت تاجیکستان سفر کرده بود در یاوه‌گویی‌های جدید سه جزیره ایرانی در خلیج فارس را متعلق به امارات متحده عربی دانست.

به نوشته «خبرگزاری رسمی بحرین» وحید سیار در سخنان جهت‌دار خود ایران و برخی گروه‌ها را متهم به اعمال خرابکارانه و تلاش برای تهدید ثبات و امنیت منطقه به ویژه در بحرین نمود.

وی در این زمینه گفت، ایران و گروه‌های تروریستی در جهت بی‌ثبات ساختن امنیت منطقه از طریق رسانه‌ها و کمک‌های مالی و آموزش گروه‌های تروریستی عمل می‌کنند که متناقض با حاکمیت و استقلال کشور‌ها، اصل حسن همجواری، معیارهای بین المللی و منشور سازمان ملل متحد است.

این دیپلمات بحرینی با گستاخی مدعی اشغال سه جزیره تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی و خواهان پایان اشغال این سه جزیره شد و حتی آن‌ها را «جزایر اماراتی» نامید.

به گزارش این منبع خبری، وحید سیار از ایران خواست تا به درخواست‌های مسالمت آمیز امارات برای حل این موضوع از طریق مذاکرات جدی و مستقیم در دیوان دادگستری بین‌المللی اقدام نماید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید