AFC ، نهاد فوتبالی رو سیاه در مقابل ایرانی ها

کدخبر: ۱۸۶۶۳۸
پرسپولیس در دو دیدار رفت و برگشت مقابل تیم الهلال عربستان ناکام بود و در عین شایستگی از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا جا ماند. اما در ناکامی پرسپولیس و البته فوتبال ایران در آسیا رد پای تصمیمات احمقانه مدیران AFC نمایان است.
AFC ، نهاد فوتبالی رو سیاه  در مقابل ایرانی ها

واضح بود که داور در دو بازی رفت و برگشت پرسپولیس و الهلال، نقش پررنگی در صعود این تیم عربستانی به فینال داشت.

به گزارش اقتصاد نیوز، بازی رفت، زمانی که بازی با نتیجه بدون گل دنبال می‌شد خربین در موقعیت آفساید به پرسپولیس گل زد و داور با اشتباه کمکش آن را پذیرفت. گلی که باعث شد پرسپولیس برای زدن گل شکل بازی‌اش را عوض کند و در ادامه، گل‌های بیشتری هم وارد دروازه این تیم شد. بازی برگشت، گل منشا پرسپولیسی‌ها را برای رسیدن به فینال امیدوار کرد و این بار داور خطای بیرون محوطه جریمه را برای الهلال پنالتی گرفت و امیدهای پرسپولیس را ناامید کرد. پرسپولیس تا قبل از گل الهلال، با روحیه بود و نمایش خوبی داشت. باید به اخطار بی مورد داور به محمد انصاری نیز اشاره کرد که با این کار این بازیکن تمرکز خود را از دست داد و تا انتها نیز محتاطانه بازی کرد.

البته ضعف‌های پرسپولیس در دو بازی رفت و برگشت با الهلال خصوص در خط دفاع، انکار ناپذیر بود اما مشت اول الهلال در هر دو بازی، به لطف داوران مسابقه زده شد. اشتباهاتی عمدی یا سهوی، که حتی بیشتر از نبود ستاره‌های مصدوم و محروم برانکو را عصبانی کرد و او را تا مرز اخراج از کنار زمین پیش برد. اشتباه بزرگ داور عمانی در دیدار پرسپولیس و الهلال و هدیه دادن یک پنالتی به تیم عربستانی نمونه بارز عناد داوران عرب با فوتبال ایران بود.

انتخاب یک داور عرب برای مسابقه ایی که یک پای آن یک تیم عرب زبان است یک تصمیم بحث برانگیز و به جرات می توان گفت احمقانه از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال آسیا و مدیران ارشد این نهاد تصمیم گیرنده فوتبالی است. قبلا نیز باشگاه های ایرانی از داوران عرب ضربه های شدیدی خورده اند. 

پرسپولیس و الاهلال

از زمانی که شیخ سلمان بحرینی به ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شده اجحاف و بی آبرویی ها نسبت به فوتبال ملی و باشگاهی ایران شدید تر شده است. در این میان موضوعی که اهمیت فراوان دارد این است که مدیران فوتبال ایران باید از اعتبار این ورزش در سطح آسیا حمایت کرده و به این کارشکنی ها اعتراض کنند.

البته علی کفاشیان از فوتبال ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا بعنوان نایب رییس حضور دارد اما وی در مواضع حمایتی از این دست مسائل، بسیار منفعل بوده و به قول معروف آبی از وی گرم نمی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید