گسترش گروه‌های تروریستی وابسته به داعش در مناطق مختلف جهان+ نقشه

کدخبر: ۱۸۶۹۱۸
بر اساس نتایج یک پژوهش، به رغم شکست‌های داعش در عراق و سوریه، شاخه‌های این گروه تروریستی در سراسر جهان گسترش یافته است.
گسترش گروه‌های تروریستی وابسته به داعش در مناطق مختلف جهان+ نقشه

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ جدیدترین داده‌های منتشر شده از سوی سازمان غیردولتی «پروژه کلاریون» نشان می‌دهد به رغم شکست‌های پی‌درپی داعش در عراق و سوریه، تعداد عناصر وابسته به این گروه تروریستی طی ۴ ماه گذشته در نقاط مختلف جهان گسترش یافته است.

طبق اطلاعات این موسسه، اگرچه داعش کنترلش را بر رقه، پایتخت خودخوانده این گروه تروریستی، از دست داده است، دسترسی عناصر آن به بخش‌های دیگری از خاورمیانه، شمال آفریقا و برخی از نقاط اروپا افزایش یافته است.

رشد شاخه‌های داعش در دیگر نقاط جهان به رغم شکست در عراق و سوریه+نقشه

نقاط خاکستری نشان‌دهنده قلمروی نوظهور داعش است

همچنین از اواخر ماه سپتامبر، دست کم ۱۲ گروه تروریستی وابسته به داعش در هشت کشور از جمله ایرلند، بلژیک، روسیه و عربستان کشف و منهدم شده است. نخستین گروه تروریستی در ۲۷ سپتامبر در بلژیک کشف شد. روز بعد از آن، یک عنصر داعش که وظیفه جذب نیرو به این گروه تروریستی را داشت در غرب ایرلند دستگیر شد.

در ۳۰ سپتامبر اعضای یک گروه شش نفره داعش در تونس شناسایی و دستگیر شدند. گروه ۴ نفره دیگری در تاریخ ۱۱ اکتبر در این کشور شناسایی شدند.

اوایل ماه جاری میلادی دو عضو داعش در مسکو، پایتخت روسیه بازداشت شدند. همچنین ۵ گروه وابسته به داعش، در سه کشور مصر، ایران و عربستان سعودی شناسایی و منهدم شدند.

ران مایر، از کارشناسان این موسسه آمریکایی، گفت: گروه تروریستی داعش به ظاهر از سوریه و عراق خارج شده است، ولی اعضای آن از مناطق دیگری مانند لیبی و کشور‌های شمال آفریقا که امنیت بیشتری برای آن‌ها دارد سر در می آورند. آن‌ها همچنین موقعیت خود در فیلیپین و مالزی را حفظ کرده اند و در حال رشد شاخه‌های خود در کشور‌های اروپایی هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید