روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة مدعی شد

فشار برای صدور حکم جلب مسعود بارزانی

کدخبر: ۱۸۷۱۴۴
روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة از وجود فشارهایی برای صدور حکم جلب مسؤولان اقلیم کردستان عراق از جمله رئیس و نخست وزیر این اقلیم خبر داد.
فشار برای صدور حکم جلب مسعود بارزانی

به گزارش ایسنا، روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة در گزارشی نوشت: منابع آگاه می‌گویند که همگان منتظر بودند تا استقرار نیروهای ارتش عراق در مناطق مورد مناقشه تکمیل شود تا بعد طرح‌های جدید خود را اعلام کنند. یکی از این طرح‌ها درخواست وزارت خارجه آمریکا از ارتش عراق برای کاهش تحرکاتش در نزدیکی کرکوک بود.

این روزنامه نوشت: سناریوی دیگری که مطرح شده تشکیل هیئت متحدی از کردستان عراق برای مذاکره با بغداد جهت اداره مناطق مورد مناقشه است. این در حالی است که دولت عراق گفته زمانی برای سفر این هیئت به بغداد تعیین نشده است.

این روزنامه در ادامه آورده است: طرف‌های شیعی معتقدند که بغداد باید برگه احضاریه‌هایی را علیه رهبران اقلیم کردستان صادر کرده و نیروهای نظامی برای اجرای این حکم‌ها وارد اربیل شوند و همین مساله موجب تشدید مواضع می‌شود. این سناریو به تصمیم دادگاه الرصافه بغداد برای بازداشت کوسرت رسول، معاون رئیس اقلیم کردستان عراق استناد دارد.

الحیاة نوشت: فشارهایی برای صدور پنج حکم بازداشت وجود دارد که شامل رئیس، نخست‌وزیر، فرمانده امنیت ملی اقلیم کردستان عراق و فرماندهانی از پیشمرگ‌های وابسته به مسعود بارزانی است.

شورای عالی قضایی عراق اخیرا دستور بازداشت کوسرت رسول را صادر کرد. این اقدامات بعد از برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق و درگیری‌های کرکوک اتخاذ شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید