ترامپ:برای مقابله با تهدید کره شمالی آماده‌ایم

کدخبر: ۱۸۷۲۷۲
رییس جمهور آمریکا اعلام کرد، آمریکا کاملا برای پاسخ به تهدیدهای کره شمالی آماده شده است.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز با اشاره به تهدیدهای کره شمالی اعلام کرد: شما شگفت زده می‌شوید اگر بدانید که آمریکا چگونه خود را در برابر تهدیدهای کره شمالی آماده کرده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا احتمال وقوع درگیری میان کره شمالی و آمریکا وجود دارد، گفت: آیا این درگیری اتفاق می‌افتد؟ خدا می‌داند.

ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به روابط چین و کره شمالی، از پکن به دلیل کمک به آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی تقدیر کرد.

وی درباره شی جینپینگ، رییس جمهوری چین افزود: او برای چین است و من برای امریکا اما در کل ما روابط خوبی با یکدیگر داریم من می‌توانم بگویم که روابط ما منحصر به فرد است. چین درباره کره شمالی واقعا به ما کمک می‌کند.  

ترامپ افزود: چین کشور بزرگی است و شی اقدامات قابل توجهی درباره کره شمالی انجام داده است.

این اظهارات در حالی بیان شد که جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در سفر یک هفته‌ای خود به آسیا که از امروز (دوشنبه) آغاز شده، قرار است با سران دفاعی کشورهای عضو مجمع جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن در فیلیپین دیدار کند.

این سفر از سوی وزیر دفاع آمریکا در بحبوحه افزایش تنش در شبه جزیره کره و منطقه آسیا به دلیل اقدامات تحریک‌آمیز و بی‌پروای کره شمالی و تحرکات آمریکا صورت می‌گیرد.

ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی وارد جنگ لفظی شده و رهبر کره شمالی را "مرد موشکی" خطاب کرده است. کیم جونگ اون هم ترامپ را "دیوانه" خواند.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی ماه گذشته خود در سازمان ملل تهدید کرد که اگر لازم باشد تا از کشور و متحدانش دفاع کند، کره شمالی را "نابود" می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید