ایران بیشترین اخلاص را در زمینه وحدت سوریه دارد

کدخبر: ۱۸۷۳۳۹
رئیس پارلمان لبنان ضمن تاکید بر ائتلاف با حزب الله در انتخابات پارلمانی آینده این کشور به اخلاص ایران در زمینه وحدت سوریه و زیرکی و باهوش بودن رئیس جمهور روسیه اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان از آمادگی برای کمک همه جانبه به دوره جدید خبر داد و تاکید کرد: فساد در همه سطوح فراگیر شده است اما انتظار داریم که با تصویب بودجه میزان فساد به نصف کاهش یابد.

وی ضمن تاکید بر برگزاری حتمی انتخابات پارلمانی و ائتلاف با حزب الله در این انتخابات اعلام کرد: من در حال حاضر با میشل عون رئیس جمهور لبنان بهترین رابطه را دارم.

رئیس پارلمان لبنان، ولادیمیر پوتین را سیاستمداری زیرک و باهوش خواند و ایران را به عنوان کشوری که در موضوع وحدت سوریه بیشترین اخلاص را دارد، توصیف کرد.

وی ضمن نگرانی از ایجاد کمربند امنیتی در اطراف جولان اعلام کرد که از بابت وقوع جنگ با رژیم صهیونیستی ترسی ندارد.

رئیس پارلمان لبنان در عین حال از بابت رفتارهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که عامل بحرانهای بیشتر است ابراز نگرانی کرد.

بری تاکید کرد: قانون انتخابات یک چهارم رویایی که ما می خواستیم نبود اما موضوع خوب واحد این است که از نظام اکثریت به نسبی منتقل می شویم. من تلاش زیادی برای تاسیس هیات ملی برای لغو طایفه گری سیاسی کردم و این نبرد دائم من است.

درباره پرونده آوارگان نیز بیان کرد: مناطقی در سوریه امن شده است و آوارگان می توانند بازگردند. اگر برخی در دولت لبنان خواستار تعامل با سوریه نیستند اما نهادهای رسمی هستند که با دمشق تعامل دارند مانند امنیت عمومی و ارتش که می توان به عنوان کانال ارتباطی به آن تکیه کرد من آماده تامین کانال ارتباطی هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید