حسن روحانی : برای امنیت دانشجویان و فضای دانشگاه، معامله نخواهم کرد

کدخبر: ۱۸۸۰۹۴
رئیس جمهور تاکید کرد: دولت راه خود را و مسیر خود را در زمینه احترام به علم و دانشگاه، غیر امنیتی بودن محیط دانشگاه و احترام به دانشجویان احترام به آزادی اندیشه و بیان آزاد در دانشگاه ادامه می‌دهد و ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.
حسن روحانی : برای امنیت دانشجویان و فضای دانشگاه، معامله نخواهم کرد

به گزارش ایلنا، حجت‌السالام حسن روحانی در دفاع از وزرای پیشنهادی خود در صحن علنی مجلس گفت: خوشحالم که در این روز در خدمت شما هستم. البته معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو قدری با تاخیر اتفاق افتاد. شاید این تاخیر خواصی هم داشت و نشان داد که فضای جامعه ما و به ویژه دانشگاهیان عزیزمان نسبت به آینده سرنوشت دانشگاه علم و محیط دانشگاه و آینده پژوهش در کشور تا چه حد حساسیت دارند.

رییس جمهور ادامه داد: همه نکاتی که در روزهای اخیر در فضای مختلف درباره دانشگاه و لزوم حساسیت دولت نسبت به استقلال دانشگاه، محیط دانشگاه و آینده دانشجویان و شیوه فعالیت تشکل‌های دانشجویی در ایران مطرح شد، نشان آن است که دانشگاه ما زنده است؛ یعنی اساتید ما فعال هستند و به سرنوشت خودشان توجه دارند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر خیلی‌ها نقد کردند، مقاله نوشتند که از همه آنها سپاسگذارم، گفت: این موضوع مفهموش اهمیت علم و دانشگاه و سرزنده بودن نسل جوان ما و دانشگاه‌هاست. من در همین آغاز سخن لازم می‌دانم که به ملت ایران و به ویژه دانشجویان، اساتید خطاب کنم که دولت راه خود را و مسیر خود را در زمینه احترام به علم و دانشگاه، غیر امنیتی بودن محیط دانشگاه و احترام به دانشجویان احترام به آزادی اندیشه و بیان آزاد در دانشگاه ادامه می‌دهد و ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.

روحانی اضافه کرد:‌ هر چه در انتخابات ۹۲ و ۹۶ درباره محیط دانشگاه‌ها ، امن بودن دانشگاه و نه امنیتی بودن دانشگاه‌ها، فضای آزاد و امنیت لازم برای دانشجو و برای استاد مطرح شد، همچنان رییس‌جمهور و دولت دوازدهم به عهد خود وفادار خواهد بود. من برای امنیت دانشجویان، فضای دانشگاه و خطی که اعلام کردم، معامله نخواهم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید