روایت زن فرانسوی دستگیر شده از شرکت در جهاد نکاح داعش + عکس

کدخبر: ۱۸۸۹۲۱
«من برای ازدواج هایم متاسفم. دوست داشتم زندگی آرامی داشته باشم با یک نفر ازدواج کنم و بچه‌هایم از یک شوهر باشند.»
روایت زن فرانسوی دستگیر شده از شرکت در جهاد نکاح داعش + عکس

به گزارش تسنیم ، مارگو زن 27 ساله اهل نانت فرانسه که دارای سه فرزند (6ساله، 3ساله و 5ماهه) است و در رقه، مقر خلیفه خودخوانده داعش دستگیر شده بدنبال بازگشت به فرانسه است.

مارگو در جریان آزادسازی رقه توسط نیروهای کرد سوریه دستگیر شد و اکنون در شمال سوریه نگهداری می شود.

1396081214013739012397764

او در مصاحبه ای با خبرنگار شبکه دو فرانسه می گوید:‌«من زمان زیادی در رقه محبوس بودم. چرا که یک زن تنها از نظر نیروهای داعش باید محبوس در محلی که به چنین زنانی اختصاص داشت، می بود.»

مارگو در چهار سال حضورش در میان نیروهای داعش با تروریست فرانسوی در سوریه ازدواج کرده است که سه نفر از آنها در جنگ کشته شده اند.

مارگو می گوید: «من برای ازدواج هایم متاسفم. دوست داشتم زندگی آرامی داشته باشم با یک نفر ازدواج کنم و بچه هایم از یک شوهر باشند. دوست داشتم در کشوری مسلمان در آرامش زندگی کنم.»

مارگو اگر در سوریه بماند با خطر محکومیت به مرگ روبروست.

او می گوید که یکبار تلاش کرده از دست نیروهای داعش فرار کند اما شرایط بسیار خطرناک بوده است. او می افزاید: «در واقع داعش بروی کسی که بخواهد فرار کند شلیک می کرد. اگر در بین زنانی که بودم، کسی می گفت می خواهد فرار کند او را لو می دادند و دستگیر می شد.»

مارگو آماده است که در صورت بازگشت به فرانسه به زندان برود. خواسته او از رئیس جمهوری فرانسه اینست که اجازه دهد فرزندانش به فرانسه بازگردند.

با این حال مارگو می گوید: «می دانید که من حتی نام رئیس جمهوری کنونی فرانسه را نمی دانم. وقتی در رقه محبوس بودم اولاند رئیس جمهوری بود و از آن به بعد به اخبار دسترسی نداشته ام.»

برخی از عناصر فرانسوی که در جریان ظهور داعش در سوریه و عراق به این گروه پیوسته بودند اکنون بعد از تضعیف این گروه در پی بازگشت به فرانسه هستند.

بیش از 20 خانواده فرانسوی با نوشتن نامه ای به امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه از وی خواسته اند اجازه دهد اعضای خانواده هایشان که جذب داعش شده اند اما اکنون پشیمانند به فرانسه بازگردند تا در دادگاه‌های فرانسه محاکمه شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید