استعفای ناگهانی سعد حریری پس از دو سفر پی‌درپی به عربستان

کدخبر: ۱۸۹۰۲۹
ایرنا نوشت: شبکه خبری العربیه ظهرامروز ( شنبه) با انتشارخبر فوری اعلام کرد که خبرها از استعفای سعدالحریری نخست وزیر لبنان از سمت خود حکایت دارند.
استعفای ناگهانی سعد حریری پس از دو سفر پی‌درپی به عربستان

شبکه خبری المیادین هم در خبری فوری به نقل از رسانه های سعودی از استعفای الحریری خبر داد.

سعد الحریری اواخر هفته گذشته به طور ناگهانی به عربستان سفر و با ' محمد بن سلمان' ولیعهد و معاون رئیس دولت و ' ثامر السبهان' وزیر مشاور دولت سعودی در امور کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دیدار و گفت وگو کرد.

وی بعداز بازگشت از ریاض در بیروت با ' علی اکبر ولایتی' مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل ملاقات کرد.

سعد الحریری بعداز این ملاقات و چندین دیدار دیگر از جمله دیدار با وزیر فرهنگ فرانسه بار دیگر برای ملاقات با مقامات سعودی راهی عربستان شد.

الحریری در بیانیه استعفای خود ادعا کرده است که ' فضای لبنان در زمان حاضر شباهت بسیاری به زمان قبل از ترور «رفیق الحریری»(پدرش) دارد و بیم ترور شدنم وجود دارد.

الحریری در ادامه ادعاهای خود با بیان اینکه ' ایران سعی در سلطه بر دولت لبنان دارد'، آورده است: ایران با تخریب جهان عرب ارتباط دارد و شری که ایران به منطقه فرستاده به سوی خودش بازمی گردد.

الحریری مدعی شد:ایران وارد هر مکانی که شد فتنه ها و خونریزی ها را در آن به راه انداخته و دخالت های آن در کشورهای عربی شاهدی بر آن است و این امور به دلیل آن است که ایران نسبت به جهان عرب کینه توزی دارد و می خواهد جهان عرب را ویران کند و بر آن مسلط شود و حزب الله با قدرت سلاح خود می تواند این موضوع را تحقق بخشد.

وی ادعا کرد: می خواهم به ایران و همپیمانان آن بگویم که آنها زیانکارانند و بزودی دست های آنها که به سوی کشورهای عربی با نیت سوء دراز شده است و خواهان شر برای آن هستند، قطع خواهد شد. 

سعدالحریری خطاب به مردم لبنان گفت: با شما عهد می بندم که در حفظ وحدت لبنان و پایان دادن به تقسیمات سیاسی ،ترجیح مصالح خاص بر عام و دوری از خصومت ها و جنگ هایی که هیچ فایده ای برای ما ندارد، تلاش کنم.

وی با بیان اینکه ' نمی پذیریم لبنان نقطه تهدید امنیت منطقه باشد'،افزود: اطمینان دارم که اراده لبنانی ها قوی است و قادر به غلبه بر قیمومیت های داخل و خارج باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید