موج گسترده انتقاد از استعفای نخست وزیر لبنان در خاک عربستان

کدخبر: ۱۸۹۰۳۰
«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان ساعتی پیش در حالی که در عربستان سعودی به سر می برد، استعفای خود را از سمتش اعلام کرد. در نخستین واکنش ها به این استعفا برخی از سیاستمداران لبنانی نسبت به این استعفا و بویژه اعلام آن در عربستان سعودی ابراز تاسف کردند.
موج گسترده انتقاد از استعفای نخست وزیر لبنان در خاک عربستان

به گزارش ایرنا، سعد الحریری در حالی که برای دومین بار طی یک هفته اخیر به عربستان سعودی رفته بود، به طور ناگهانی استعفا کرد. 

وی کمتر از یک سال پیش برای دومین بار در جایگاه نخست وزیری لبنان قرار گرفته بود.

در ادامه به واکنش ها درباره استعفای سعد الحریری اشاره می شود:

**«وئام وهاب» رئیس حزب توحید عربی: استعفای الحریری در زمان کنونی تاسف بار است اما سوال اینجاست که چرا وی استعفای خود را از ریاض اعلام کرد؟ آیا وی در حبس خانگی قرار داده شده و از وی خواسته شده تا استعفا کند؟ 

**«زیاد الاسود» نماینده پارلمان: هیچ توجیهی برای اعلام استعفای الحریری از عربستان وجود ندارد/ حرف هایی که از سعودی ها شنیدیم نشان می داد که عربستان به دنبال ایجاد مشکل در لبنان است

**«سلیم جریصاتی» وزیر دادگستری: استعفای الحریری از حیث زمان و مکان استعفا و شیوه اعلام آن و محتوا اقدامی مشکوک و ناشی از دستپاچگی است.

**شبکه «المیادین» به نقل از منابع وزارتی در لبنان: استعفای الحریری در عربستان سعودی تحت تاثیر فشارهای فراوانی است که بر او وارد شده است.

**برخی منابع از احتمال به تعویق افتادن سفر «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان به کویت که قرار بود فردا یکشنبه انجام شود خبر دادند.

**«ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالست های ترقی خواه: لبنان ضعیف تر از آن است که بار سنگین مشکلات اقتصادی و سیاسی استعفای سعد الحریری را تحمل کند.

**ریاست جمهوری لبنان: سعد الحریری در تماس با میشل عون استعفای خود را به اطلاع او رساند. میشل عون منتظر بازگشت حریری به بیروت برای اطلاع از دلایل استعفای وی است.

**نقولا توینی وزیر کابینه لبنان: اعلام استعفای الحریری از داخل عربستان سعودی عجیب است.

**یاسین جابر نماینده پارلمان: استعفای الحریری برای همه ناگهانی بود و لبنان امروز در وضع دشواری قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید