تحلیل آخرین وزیر سپاه از عواقب تعطیلی برنامه موشکی ایران

کدخبر: ۱۸۹۸۶۴
جماران نوشت: محسن رفیق دوست گفت: این تصور باطل است که ما باید موشک هایمان را از بین ببریم. در آن صورت ممکن است حتی مملکت ما را اشغال کنند.
تحلیل آخرین وزیر سپاه از عواقب تعطیلی برنامه موشکی ایران

اولین و آخرین وزیر سپاه پاسداران با تأکید بر ضرورت حفظ توان موشکی ایران، گفت: سرمایه گذاری خارجی زمانی به کشور ما می آید که ما از نظر داخلی قوی باشیم. یعنی حتی توان اقتصادی ما وابسته به قدرت نظامی و دفاعی ماست.

محسن رفیق دوست، در مورد توان موشکی ایران اظهار کرد: خوشبختانه الآن همه مردم، مسئولین و جناح های سیاسی در مورد اینکه توان موشکی ما قابل مذاکره نیست به اجماع رسیده اند. اگر کسانی می گویند باید نظر آنها را جلب کنیم یا نمی فهمند و یا خدای ناکرده چیزی در سر دارند؛ و الّا در دفاع از خودمان آنچه که تا الآن داریم را باید حفظ کنیم و آنچه را هم که احساس می کنیم برای آینده نیاز داریم باید داشته باشیم؛ غیر از بمب اتم که هم امام و هم رهبری حرام اعلام کردند، باید داشته باشیم.

وی تأکید کرد: هرچه از نظر نظامی قوی تر شویم روابط بین الملی ما قوی تر می شود. مطمئن باشید جایی به شما زور می گویند که ضعیف باشید. اگر موشک های شما بیشتر شود، بیشتر می ترسند و به سراغ شما نمی آیند. این تصور باطل است که ما باید موشک هایمان را از بین ببریم. در آن صورت ممکن است حتی مملکت ما را اشغال کنند. اصلا نباید فکر کنیم به خاطر موشک ها به ما کمک نمی کنند؛ ما به کمک آنها نیاز نداریم.

رفیق دوست در مورد راهکار به دست آوردن اعتماد بین المللی برای جمهوری اسلامی گفت: ما در زمان جنگ در تحریم کامل بودیم و اعتماد دنیا را هم نداشتیم اما مملکت را از نظر دفاعی خودکفا کردیم. سرمایه گذاری خارجی زمانی به کشور ما می آید که ما از نظر داخلی قوی باشیم. یعنی حتی توان اقتصادی ما وابسته به قدرت نظامی و دفاعی ماست. «برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی/ که در نظام طبیعت ضعیف پامال است».

وی در پایان در مورد برجام تأکید کرد: برجام دو خاصیت داشت؛ یکی این بود که دنیا با برجام داشتن انرژی هسته ای را، که حق مسلم ما بود به رسمیت شناخت و سازمان ملل هم آن را تصویب کرد. خاصیت دوم برجام این بود که اجماع بین المللی علیه ما را شکست. نباید توقع دیگری از برجام داشته باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید