دستور فوری عربستان به کشورهای عربی درباره ایران

کدخبر: ۱۹۰۶۳۷
سفیر عربستان در مصر اعلام کرد که عربستان از تمام وزرای خارجه کشورهای عربی برای برگزاری نشست فوری در قاهره دعوت کرد.

به نقل از روسیا الیوم، احمت القطان، سفیر عربستان در مصر و نماینده دائم آن کشور در اتحادیه عرب در گفت‌وگو تلفنی با برنامه «کل یوم» مدعی شد : کشورهای عربی از دخالت‌های ایران رنج می برند و ما این امر را کاملا مردود می دانیم. بنابراین لازم است که یک نشست فوری برگزار شود و کشورهای عربی برای جلوگیری و پایان دادن به دخالت‌های ایران با هم متحد شوند.

سفیر عربستان در قاهره افزود: ملت‌های عربی حق دارند در صلح و امنیت و بدون هیچ تهدید داخلی و خارجی زندگی کنند اما اقدامات ایران در تضاد با این امر است . به همین دلیل عربستان دست بسته این امر را تماشا نخواهد کرد و نشست آینده به دخالت های ایران در کشورهای عربی و به خصوص یمن پایان خواهد داد.

القطان ادامه داد: عربستان از وزرای خارجه تمام کشورهای عربی برای برگزاری نشست فوری در قاهره دعوت کرد و هدف این نشست بحث و گفت‌وگو در مورد چگونگی مقابله با دخالت های ایران در امور کشورهای عربی است.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک خبر داد که قرار است شنبه آینده اتحادیه عرب به درخواست عربستان سعودی یک جلسه غیرمعمول را در مورد رفتارهای ایران در منطقه تشکیل دهد که این درخواست عربستان مورد استقبال امارات، بحرین و رئیس کنونی اتحادیه عرب قرار گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید