بدترین و بهترین گروه برای ایران در جام جهانی

کدخبر: ۱۹۰۶۴۴
تیم ملی ایران روز دهم آذرماه هم گروهی های خود را در جام جهانی خواهد شناخت.
بدترین و بهترین گروه برای ایران در جام جهانی

با پیروزی بامداد امروز پرو برابر هندوراس، آخرین تیم حاضر در جام جهانی 2018 هم مشخص شد و از چهره 32 تیم حاضر در این رقابت ها و جایگاه آنها در سیدبندی رونمایی شد.

از سوی فیفا سید بندی این مسابقات نیز اعلام شد و ایران در گروه سوم قرار گرفت.

تیم ملی فوتبال ایران به عنوان تیم سی و چهارم جهان و آخرین تیم سید سه در این جدول حاضر است. حالا مشخص می شود که رتبه رنکینگ فیفا تا چه حد سرنوشت ساز و مهم است.

از الان همه درباره گروه بندی این مسابقات صحبت می کنند و اینکه ایران در چه گروهی قرار بگیرد بهتر خواهد بود. این گمانه زنی ها تا تاریخ دهم آذرماه ادامه خواهد داشت. روزی که در کرملین روسیه قرعه کشی نهایی انجام می شود و تیمها رقبای خود را می شناسند.

با توجه به سید بندی صورت گرفته ایران باید از بین روسیه، آلمان، برزیل، پرتغال، آرژانتین؛ بلژیک، لهستان و فرانسه با یکی هم گروه شود. بی تردید روسیه و لهستان، کم نام و نشان ترین سرگروه های موجود به شمار می روند و بهتر است که با یکی از این دو تیم هم گروه شویم. از بین این دو تیم هم شاید میزبان بودن روسیه در قضاوت داورها و همچنین جو ورزشگاه تاثیر داشته باشد اما این حسن را هم می تواند داشته باشد که ممکن است بازی افتتاحیه را ما برگزار کنیم.

در سید دوم حضور چند تیم قدرتمند حکایت از سخت شدن داستان دارد. اسپانیا، انگلیس، سوئیس، کلمبیا، مکزیک، اروگوئه، پرو، کرواسی تیمهای این سید هستند. شاید پرو که آخرین صعود کننده به جام جهانی بود بهترین گزینه ممکن بالاتر از تیمهای مکزیک و کلمبیا باشند.

در سید سوم که خود ایران حضور دارد و طبیعتا هیچ تیمی با ما هم گروه نمی شود. در نهایت سید چهارم؛ جایی که ایران با یکی از تیمهای صربستان، نیجریه، مراکش یا پاناما هم گروه خواهد شد. شاید در این بین پاناما با فاصله بهترین گزینه ممکن برای ما باشد.

بدین ترتیب شاید گروه روسیه یا لهستان، پرو و پاناما بهترین گروه ممکن برای ما باشد و از طرفی قرار گرفتن در گروهی شبیه به برزیل، اسپانیا و صربستان یا آلمان، انگلیس و نیجریه بدترین گزینه ممکن برای ما باشد. برای تیمی که این بار سودای رفتن به دور دوم را در سر می پروراند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید