آمادگی سازمان ملل برای برگزاری همایش ملی لیبی

کدخبر: ۱۹۰۷۷۸
فرستاده سازمان ملل به لیبی از آمادگی این سازمان برای برگزاری همایش ملی در فوریه آینده با مشارکت همه گروه‌های لیبیایی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل به لیبی خواستار آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده لیبی در خارج شد.

سلامه در نشست شورای امنیت درباره لیبی با اشاره به برگزاری همایش ملی لیبی در فوریه آینده، اظهار داشت که این همایش به همه لیبیایی‌ها این فرصت را می‌دهد که دور هم گرد آمده و به طرح‌هایی جهت پایان دادن به مرحله انتقالی دست یابند.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، سلامه تصریح کرد که این همایش بهتر است که فراگیر باشد تا بتوان به یک منشور ملی حقیقی مشتمل بر طرح‌ها و قوانینی که ما برای پایان دادن به مرحله انتقالی خواهان آن هستیم، دست یافت.

فرستاده سازمان ملل به لیبی هشدار داد که برگزاری انتخابات بدون تضمین در لیبی ممکن است به تشکیل پارلمان یا دولت در کشور منجر نشود در حالیکه مردم لیبی مستحق داشتن موسسات ملی هستند.

وی همچنین آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده لیبی در خارج به مبلغ حدود 67 میلیارد دلار را خواستار شد.

طبق این گزارش، در جلسه روز پنج‌شنبه (دیروز) سازمان ملل تأکید شد که توافقنامه الصخیرات امضا شده در تاریخ 17 دسامبر 2015، تنها راه حل بحران لیبی است و راه‌حل نظامی مطرح نیست.

در این نشست حاضرین سازوکارهای رفع تحریم‌های تحمیلی بر لیبی به خصوص در رابطه با ممنوعیت واردات سلاح را بررسی کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید