داعش در عراق فرو ریخت

کدخبر: ۱۹۰۸۰۰
مهر : فرمانده عملیات آزادسازی مناطق باقیمانده تحت اشغال داعش در غرب عراق، از آزادسازی کامل شهر راوه در غرب الانبار از لوث تکفیری ها خبر داد.
داعش در عراق فرو ریخت

به گزارش السومریه، عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات پاکسازی مناطق غربی عراق از لوث تکفیری ها، از آزادسازی کامل شهر راوه در غرب الانبار از چنگال داعش و اهتزاز پرچم عراق بر فراز آن خبر داد.

همزمان رسانه های عراقی به نواخته شدن سرود عراق در شهر راوه پس از آزادسازی آن از لوث داعش اشاره کردند.

وی قبلا اعلام کرده بود: نیروهای عراقی محله های راشد، العسکری، راوه القدیمه و راوه الجدیده را از لوث داعش آزاد کرده اند. نیروها همچنین موفق به آزادسازی فرمانداری راوه، اداره پست، بازار بزرگ و پل راوه شدند. نیروها به پیشروی خود برای آزادسازی کامل راوه ادامه می دهند.

عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات پاکسازی غرب عراق از لوث داعش اشاره کرده بود: ۴ محله در بخش غربی شهر راوه در غرب الانبار از لوث تکفیری ها آزاد شده است. نیروهای عراقی موفق به آزادسازی مناطق ابوکوه، البوعبید، القادسیه و الازرشیه در بخش غربی راوه از لوث داعش شدند.

این در حالی است که منابع عراقی قبلا از آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی راوه در غرب الانبار خبر دادند.

یک منبع عراقی بیان کرد: نیروهای لشگر هفتم ارتش و عملیات الجزیره با حمایت عشایر عملیاتی در شهر راوه در ۲۳۰ کیلومتری غرب الرمادی از سه محور شروع کرده اند. این عملیات با حمایت هوای انجام می شود.

به گفته منبع عراقی؛ داعشی ها در راوه فروپاشیده اند و در حال فرار هستند.

از سوی دیگر الاعلام الحربی عراق اعلام کرد: عملیات نظامی برای آزاد سازی راوه بامداد امروز آغاز شده است. از ساکنان خواسته شده است که پرچم های سفید بر بالای منازل خود به اهتزاز درآورند و به داعشی ها توصیه شده است که خودشان را به نیروهای عراقی تسلیم کنند. از ساکنان راوه درخواست شده است که به پیام های رادیویی گوش فرا دهند.

شایان ذکر است که نیروهای عراقی در حال بازپس گیری همه مناطق واقع در غرب این کشور از لوث داعش هستند. اخیرا مناطقی مانند القائم و عنه از لوث تکفیری ها آزاد شدند و راوه آخرین مرکز تحت اشغال داعش در عراق محسوب می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید