لیست درمان های طبیعی دندان قروچه

کدخبر: ۱۹۱۱۲۹
براکسیسم یا همان فشردن دندان ها روی هم می تواند به دلایل متعدد داخلی در فرد ایجاد شود ، درمان دندان قروچه را با تغذیه و نسخه های طبیعی نیز می توان انجام داد.

نمناک؛ براکسیسم همان دندان قروچه است که صرف نظر ازسن ممکن است افراد آن را انجام دهند و ممکن باعث آسیب های متعددی مثل اختلال فک سردرد شود. این نشانه ممکن است در خواب یا بیداری هم بروز کند که به مرور باعث آسم ، عفونت راه تنفسی ، افسردگی ، عصبانیت و اختلالات خواب میشود.درمان دندان قروچه [کلیک و کشیدن برای جابجایی]

نشانه های براکسیسم را قبل از درمان دندان قروچه بشناسید

بیدار شدن از خواب به دلیل صدای دندان قروچه و فشار دندان ها

لب پر شدن و شکستگی دندان ها

آسیب مینای دندان

حساسیت دندانها به شیرینی خنکی و داغی

درد در ناحیه صورت و فک

خستگی و فشار ماهیچه های فک

گوش درد

فرورفتگی لب

درمان طبیعی براکسیسم دندان قروچه

محافظت ازفک و رفتار درمانی

مطالعات مختلف در این زمینه نشان می دهد محافظت از فک  و رفتار درمانی هر دو باهم موثر است و باعث آرامش ماهیچه ها و جایگاه مناسب فک می شود.

بیوفیدبک

یکی دیگر از روش های کنترل براکسیسم بیوفیدبک است ،بیوفیدبک با استفاده از تجهیزات به بیماران می آموزد فعالیت ماهیچه های فک را کنترل کنند. طبق مطالعات یکی از روش موثر درمان براکسیسم به شمار می رود.

مدیریت استرس

استرس و عصبانیت از علل رایج براکسیسم است تکنیک های معروف کنترل استرس مثل یوگا ، مدیتیشن و استفاده از روغنهای گیاهی برای درمان براکسیسم موثر است.

ویتامین ث

ویتامین ث روی غده های فوق کلیه تاثیر می گذارد و سریع به استرس پاسخ می دهد غذاهای حاوی ویتامین بخورید تا استرس تان کاهش و دندان قروچه درمان شود .فلفل قرمزو سبز ،کیوی ، توت فرنگی ، پاپیا ، پرتغال و کلم پیچ بخورید.

ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای درمان دندان قروچه

منیزیم

منیزیم خواب بهتری را ایجاد می کند و نشانه های کمبود منیزیم مثل عصبانیت و خستگی بی خوابی را کاهش میدهد نوجوانان می توانند قبل از خواب 400میلی گرم منیزیم استفاده کنند و غذاهایی مثل اسفناج ، آووکادو لوبیا و موز بخورند.

ویتامین ب کمپلکس

این ویتامین نقش مهمی را در سلامت کل بدن ایفا می کنند توانایی کاهش استرس و افسردگی را دارد کودکان در رده های سنی مختلف می توانند از آن استفاده کنند مثلاً کودکان یک تا سه سال 2 میلی گرم

چهار تا 8سال 3میلی گرم

9 تا 13 سال 4 میلی گرم

نوجوانان خانم ها و آقایان 14 سال به بالا 5 میلی گرم

خانم های باردار 6 میلی گرم خانم های شیرده هفت میلیگرم نیاز دارند.

ریشه سنبل الطیب

ریشه سنبل الطیب مسکن طبیعی برای بهبود وضعیت خواب است دندان قروچه معمولاً در شبها رخ می دهد وسنبل الطیب با خواب عمیقی که ایجاد می کند آن را کاهش میدهد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید