نگرانی کانادا درباره بازگشت داعش

کدخبر: ۱۹۱۲۴۱
نخست وزیر کانادا "نگرانی" این کشور را بابت تهدید امنیت ملی از جانب شهروندانی که به داعش پیوسته‌ و به این کشور بازمی‌گردند، ابراز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در پارلمان این کشور متعهد شد، ناقضین قانون مقابله با تروریسم را که به داعش پیوسته‌اند تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

وی همچنین اظهار کرد، دولتش تلاش خواهد کرد تا آنان را دوباره به جامعه بازگرداند.

ترودو گفت: ما متوجه هستیم که بازگشت حتی یک نفر از افرادی که به داعش پیوسته‌اند، می‌تواند پیامدهای امنیتی ملی جدی‌ای را در پی داشته باشد. ما قصد داریم آنان را رصد کنیم و همچنین به آنان کمک خواهیم کرد تا آن ایدئولوژی تروریستی را رها کنند.

نزدیک به ۱۸۰ کانادایی برای پیوستن به داعش به خارج از این کشور سفر کرده‌اند. بر اساس آمار دولتی در سال ۲۰۱۶، حدود ۶۰ تن از این افراد به کانادا بازگشتند. تاکنون تنها دو تن از افراد بازگشته، بر اساس قانون ضد تروریسم کانادا تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

رالف گودال، وزیر امنیت داخلی کانادا، هفته گذشته درباره دشواری‌های جمع‌آوری مدارک در مناطق جنگی به منظور رسیدگی قانونی موفقیت‌آمیز به جرایم توضیح داد.

با وجود اینکه او بهره‌گیری از قتل‌های بدون محاکمه توسط متحدان کانادا برای حل این مشکل را تکذیب کرد، به شبکه ‌CBC گفت: کانادا در جوخه‌های مرگ دست ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید