انعقاد یک قرارداد اسپانسر شیپ با ارزش در فوتبال

کدخبر: ۱۹۱۵۷۶
«اسکای بت» قرارداد اسپانسرشیپ خود با سازمان لیگ فوتبال انگلستان (EFL) تا تابستان ۲۰۲۴ تمدید کرد. این قرارداد حالا به یکی از باارزش‌ترین و طولانی‌ترین همکاری‌های تاریخ ورزش حرفه‌ای تبدیل شده است
انعقاد یک قرارداد اسپانسر شیپ با ارزش در فوتبال

سازمان لیگ فوتبال انگلستان متولی سه دسته زیر لیگ برتر یعنی «چمیونشیپ» و دسته‌های یک و دو است، قرارداد خود را با اسکای بت تمدید کرد. این شرکت شرط‌بندی آنلاین اسپانسر نام این سه دسته است و نام‌ونشان‌اش در لوگوی این مسابقات درج شده است. تمامی تیم‌های حاضر در این سه لیگ روی پیراهن‌شان لوگوی مسابقات با نام‌ونشان اسکای بت را چاپ کرده‌اند.

 این قرارداد که ده‌ها میلیون پوند ارزش دارد، از سال ۲۰۱۳ بین طرفین آغاز شده است. بنا بر گفته اسکای بت، این شرکت در قرارداد جدیدش با سازمان لیگ انگلستان که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ خواهد بود، ۲۰ درصد بیشتر پرداخت خواهد کرد. بدین ترتیب این قرارداد اسپانسرینگ به یکی از گران‌ترین و طولانی‌ترین قراردادهای اسپانسرینگ در تاریخ ورزش حرفه‌ای تبدیل شده است. درآمد حاصل از این قرارداد بین ۷۲ باشگاه حاضر در این سه دسته توزیع می‌شود.

 صنعت شرط‌بندی که در انگلستان جدیداً تحت فشار فزاینده‌ای از سوی دولت و کمیسیون قمار قرار گرفته، در سال‌های گذشته حضور چشم‌گیری در بازار اسپانسرینگ فوتبال حرفه‌ای این کشور داشته است. در لیگ برتر، اسپانسر اصلی پیراهن بیش از ۱۰ باشگاه هم‌اکنون از میان شرکت‌های شرط‌بندی است.

 فدراسیون فوتبال انگلستان در اوایل سال جاری میلادی به همکاری‌اش با شرکت‌های شرط‌بندی پایان داد. اما سازمان لیگ فوتبال و باشگاه‌ها در این کشور همکاری‌شان را با این شرکت‌ها همچنان ادامه می‌دهند.

 به اعتقاد برخی کارشناسان لیگ انگلستان به درآمد حاصل از صنعت شرط‌بندی بیش از حد وابسته شده و به آن برای تامین هزینه‌‌های جاری نیاز مبرمی دارد. از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که طرفداران کم‌سن‌وسال‌تر فوتبال در معرض این حجم انبوه تبلیغات قمار قرار می‌گیرند.

 پژوهش سالیانه «قیمت فوتبال» بی‌بی‌سی نشان داد که هواداران جوان فوتبال بیش از اینکه فوتبال بازی کنند روی آن شرط می‌بندند. بر اساس نتایج این پژوهش در ۹۵ درصد تبلیغات تلویزیونی در پخش زنده مسابقات فوتبال دست‌کم یک پیام بازرگانی درباره شرط‍‌بندی پخش می‌شود و در برخی بازی‌ها ۴۰ درصد تبلیغات درباره شرط‌بندی است.

 مدیر اسکای بت در دفاع از فعالیت‌های تجاری خود به بی‌بی‌سی گفته است که این شرکت به همراه سازمان لیگ فوتبال انگلستان کمپین‌های ویژه‌ای را برای افزایش آگاهی درباره مشکلات قمار به اجرا گذاشته است.

بازار ورزش 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید