منشا افت کرده؟

کدخبر: ۱۹۱۵۸۳
یک گل در ۱۱ هفته، آمار خوبی برای منشا در لیگ برتر نیست. سوال اینجاست ستاره پیکان،‌ چقدر با فرم خوب فصل پیش فاصله دارد؟ ساختن زوج خط حمله پرسپولیس با نفر اول و سوم جدول گلزنان فصل پیش، هیچوقت عملی نشد. طارمی در کنار منشا، نتوانستند زوج خوبی بسازند و مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس به نیمکت رفت. محرومیت طارمی هم گره از کار منشا باز نکرده و او در هفته‌های اخیر لیگ برتر، نتوانسته گلی برای پرسپولیس بزند.
منشا افت کرده؟

با این وجود، بررسی آمار منشا در تمام مسابقات این فصل نشان می‌دهد او نسبت به فصل پیش افت چندانی نداشته و فقط گلزنی در سایر تورنمنت‌ها، باعث شده عملکردش در لیگ برتر به چشم نیاید. منشا فصل پیش، در ۱۸ بازی اول پیکان، ۶ گل زده بود. ۵ گل او در لیگ برتر و یک گل، در جام حذفی زده شده بودند. آماری که او را بین برترین گلزنان لیگ برتر قرار داد و زیر ذره بین دیگر باشگاه‌ها از جمله پرسپولیس قرار گرفت.

منشا این فصل هم در ۱۸ بازی اول پرسپولیس با احتساب سوپر جام، با دقایق بازی کمتر ۵ گل زده و فقط یک گل با آمار فصل پیش فاصله دارد. منشا ۳ بار در لیگ قهرمانان آسیا موفق به گلزنی شد، یک بار در لیگ برتر دروازه تراکتورسازی را باز کرد و یک بار هم مقابل نفت تهران در جام حذفی توانست گل بزند. علاوه بر دقایق بازی کوتاه‌تر، منشا در پیکان پنالتی‌زن اول بود اما در پرسپولیس، فقط دو پنالتی زده که یکی گل شده و یکی از دست رفته و سایر پنالتی‌ها را علیپور، طارمی و احمدزاده زده‌اند.

مقایسه آماری شروع منشا در پرسپولیس و پیکان، نشان می‌دهد او نسبت به این مقطع فصل قبل فقط یک گل کمتر زده اما به جای لیگ برتر، گل‌هایش در لیگ قهرمانان و جام حذفی زده شده‌اند. تکرار این گل‌ها در لیگ برتر، می‌تواند فشار را از روی منشا بردارد و اوضاع را به نفع او عوض کند.

آی اسپورت

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید