پیروزی بزرگ ایران در مناقشه فوتبالی با عربستان

کدخبر: ۱۹۱۶۶۷
ایرنا : کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که از فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا تیم های ایرانی و عربستانی باید در کشور خود از یکدیگر میزبانی کنند و از این پس کشور ثالثی برای میزبانی در کار نیست.
پیروزی بزرگ ایران در مناقشه فوتبالی با عربستان

کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که باشگاه های عربستانی و اماراتی برای برگزاری دیدارهای خود در لیگ قهرمانان آسیا باید به ایران سفر کنند و کشور ثالثی در کار نخواهد بود تا پس از مدت ها تلاش، فوتبال ایران برنده مناقشه با عربستان شود.

برگزاری دیدارهای باشگاه های ایران با عربستانی در فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالت موجب هزینه گزاف برای باشگاه های ایرانی، کاهش چشمگیر تماشاگران و از بین رفتن سود بلیت فروشی و تبلیغات شده بود.

مسئولان فدراسیون فوتبال ایران پس از برگزاری چندین جلسه با مسئولان کنفدراسیون آسیا و طرح شکایت در دادگاه های ورزشی مختلف، در نهایت حرف خود را به کرسی نشاندند و در نشست کمیته مسابقات کنفدراسیون آسیا که «مهدی تاج» نیز در آن حضور داشت، تصمیم فوق اتخاذ شد.

تصمیم کمیته مسابقات باید به تصویب هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا نیز برسد که به نظر نمی ‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا با مصوبه کمیته مسابقات و تصمیم کشورهای آسیایی مخالفت کند.

طبق تصمیم کمیته مسابقات، کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی نامه ‌ای را برای کشورهای ایران، قطر، عربستان و امارات ارسال خواهد کرد و فدراسیون‌ها موظف هستند تضمین دولت‌های خود برای برقراری امنیت بازی کشورهای مهمان را جلب کنند که فدراسیون فوتبال ایران به دلیل وجود امنیت بالای ایران،‌هیچ مشکلی برای دادن تضمین امنیتی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید