سیاست‌های موسیقایی دانشگاه تهران اعلام می شود

کدخبر: ۱۹۱۷۱۴
معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به سیاست‌های مدیریتی موسیقی در این مجموعه از افتتاح گالری «دانشجو» و «سینما تِک» دانشگاه تهران خبر داد.

مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هنرِ درست و غیرمبتذل در تمام شئون آن یکی از عوامل موثر پروش روحی دانشجویان است، بیان کرد: ما در فعالیت های هنری دانشگاه تهران دنبال هنر تقلیدی، سطحی و صرفا ایجاد هیجان نیستیم و به ویژه در حوزه تئاتر به دلیل وجود تالار مشهوری چون مولوی با پیشینه قدیمی و در حوزه هنرهای تجسمی هم اخیرا با تاسیس نگارخانه «دانشجو» در دانشگاه تهران به دنبال پیگیری کارهای هنری فاخر هستیم.

وی افزود: در حوزه سینما هم ما «کانون سینما» را داریم که در طول سال فیلم های سینمایی در آن پخش کنیم و الان هم به دنبال این هستیم که برای دانشجویان یک «سینماتِک» افتتاح کنیم تا این مجموعه هم بتواند بخشی از اوقات فراغت دانشجویان را تامین کند و هم برای دانشجویانی که به صورت تخصصی سینما کار می کنند محلی برای تماشا و نقد و بررسی فیلم های مطرح سینمای جهان و ایران باشد.

این مدرس دانشگاه درباره فعالیت های موسیقایی دانشگاه تهران توضیح داد: در حوزه موسیقی  به دلیل نقطه نظرات متفاوتی که در سراسر کشور به ویژه در حوزه دانشگاهی وجود دارد شرایط کار  همواره حساس بوده و هست به همین جهت ما تالارهایمان را محلی برای اجراهای گروه هایی که سبک کارشان مدنظرمان نیست، نمی کنیم بلکه خودِ دانشجویان دانشگاه آثار فاخری و متناسب با شان دانشگاه را در این تالارها اجرا می کنند. ضمن اینکه ما در چند ماهه اخیر قریب به هفت آلبوم موسیقی فاخر تولید کردیم که به نوعی ماحصل کار دانشجویان ،پژوهشگران، مدرسان و فارغ التحصیلان رشته موسیقی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه اجرای آثار موسیقایی در درون دانشگاه نیز گفت: در حوزه اجراها ما چندی پیش با فعالان فرهنگی هنری حوزه دانشجویی دانشگاه تهران جلسه ای را برگزار کردیم و به این دوستان هم گفتم که ما دنبال ترویج موسیقی فاخر و دانشگاهی هستیم به همین جهت یکی از راهکارهای ما در این دوره حمایت از گروه های موسیقی دانشجویی، برگزاری برنامه های آموزشی و پژوهشی حوزه موسیقی و برقراری ارتباط بیشتر با گروه های آموزشی موسیقی دانشگاه تهران است که امیدوارم بتوانیم در این سه محور فعالیت های درستی انجام دهیم.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم شما تا پایان سال شاهد این باشید که گروه های موسیقی دانشگاهی اجراگر برنامه های فاخری باشند. به عبارتی دیگر ما این نیاز را نداشته باشیم که برای این برنامه دنبال گروه های بیرون دانشگاه باشیم یعنی گروه های موسیقی دانشگاهی ما به حدی از کمال رسیده باشند که بتوانند در برنامه های مختلف برنامه اجرا کرده و در برنامه های مستقل نیز حضور جدی داشته باشند. ما معتقدیم باید با موضوع موسیقی در دانشگاه به شکل درست آن برخورد کنیم و اگر جایی موسیقی مبتذلی وجود داشت آن را حذف کرده و اگر دنبال موسیقی فاخر هستیم این موسیقی فاخر را به شکل معقولانه و اصولی به مخاطبان معرفی کنیم. قطعا موسیقی اصیل ایرانی موسیقی فاخری است که بنا داریم امسال روی آن تمرکز کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید