تحریک روزنامه مصری برای اقدامات ضدایرانی اعراب

کدخبر: ۱۹۱۷۴۷
انتخاب: الاهرام چاپ مصر نوشت: اعراب در نشست وزرای خارجه عربی که در قاهره برگزار شد، در مورد عدم استفاده از گزینه نظامی علیه ایران توافق کردند؛ این در حالی است که براساس گزارش منابع رسمی سعودی، بیش از 80 موشک ایرانی از یمن به سمت عربستان شلیک شده است و علاوه بر این، اغلب پایتختهای عربی بخصوص در مشرق، اکنون در تیر رس موشکهای ایرانی هستند که تهدیدی برای امنیت عربی محسوب می شوند، تا آنجا که می توان گفت برنامه های هسته ای و موشکی ایران به شکل مستقیم امنیت اعراب را بیش از اسرائیل تهدید می کند.
تحریک روزنامه مصری برای اقدامات ضدایرانی اعراب

این نشریه در ادامه آورده است: اعراب در نشست اتحادیه عربی خویشتنداری را انتخاب کردند، با اینکه ایران مستقیما در لبنان حضور دارد و حزب الله را تشویق می کند.

در این میان، تلاشهای مصر برای مهار تهران شکست خورده و نتایج مورد نظر را بدنبال نداشت؛ بویژه آنکه رفتارهای ایران یک پاسخ عربی واضح را می طلبد، رفتاری که به منزله هشدار اشکاری برای ایران باشد، مبنی بر اینکه عربها بیش از این در برابر تهران صبر نمی کنند. در این صورت، یک موضع عربی واحد بوجود می آید که سیاست ایران در لبنان، عربستان، بحرین و یمن را محکوم می کند.

شاید رفتن به شورای امنیت برای مقابله با حضور ایران در دولتهای عربی، اقدام مناسبی باشد، البته به شرطی که پرونده دخالت به شکلی قانع کننده تهیه شود. به نظر می رسد بهتر است تمرکز در مرحله آینده روی حزب الله باشد که بال تهران است.

در نهایت باید گفت لازم است اعراب یک استراتژی و سیاست واضح در برخورد با ایران داشته باشند، سیاستی که در تقاطع و تلاقی با سیاست ترامپ باشد. اما استراتژی خالص عربی تاثیرگذار تر و بهتر از استراتژی رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید