حضور ظریف در اجلاس گفتگوهای مدیترانه ای

کدخبر: ۱۹۲۳۶۶
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران صبح امروز به منظور سفری یک روزه با هدف شرکت و سخنرانی در سومین کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای، راهی رم پایتخت ایتالیا شد.
حضور ظریف در اجلاس گفتگوهای مدیترانه ای

به گزارش اقتصادنیوز ، وزیر خارجه کشورمان پس از حضور در  این اجلاس، راهی باکو پایتخت آذربایجان می شود تا در کنفرانس قلب آسیا شرکت کند.

این دوره از اجلاس گفتگوهای مدیترانه ای  با محوریت سوریه، امنیت خاورمیانه و بحران پناهجویان با حضور مقامات بیش از ۵۰ کشور جهان برگزار می شود. وزیر امورخارجه ایران به دعوت همتای ایتالیایی اش در این اجلاس حضور یافته است.

به گفته وزیر امور خارجه ایتالیا که میزبانی این اجلاس را برعهده دارد، مسئله سوریه و بحران مهاجرت از محورهای اصلی مورد بحث در این نشست است. همچنین محمدکاظم سجادپور، مشاور وزیر خارجه قرار است در یکی از پنل های تخصصی با حضور سه کارشناس دیگر از جمله ولی نصر، تحلیلگر آمریکایی مسائل خاورمیانه شرکت و درخصوص ایران سخنرانی کند.

کنفرانس گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای که امسال سومین دور آن برگزار می‌شود از تاریخ ٣٠ نوامبر تا ٢ دسامبر در رم و به میزبانی وزیر خارجه این کشور برقرار است. این سومین بار است که کشورهای مدیترانه‌ای، رهبران جهان و سران نهادهای بین‌المللی به علاوه ده‌ها نفر از بخش اقتصادی و مالی در پایتخت رم دور هم جمع می‌شوند تا درباره مهم‌ترین بحران‌های بین‌المللی تبادل نظر کنند. سخنران‌ها در این نشست سه روزه تلاش می‌کنند برای بحران‌های متعدد در منطقه راهکار ارایه دهند و همزمان به یاد رهبران جهان بیاورند که «ورای بحران، یک دستور کار سازنده» باید وجود داشته باشد. در روز نخست این نشست محمدجواد ظریف سخنرانی خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید